18 Nisan 2017 Salı

KAMİL BİR MÜRŞİDİN NEFESİ

Hayat sırrının zuhuru Kamil bir mürşit nefesi ile mümkündür.Mesnevi-i Şerifte buyurulur:
"Bilmiş ol ki veliler,vaktin İsrafilidirler.
Ölüler, onlardan can bulurlar, dirilirler.
Ölü canlar, ten mezarından kefenlerine bürünmüş yatarken
Onların  sesinden sıçrayıp kalkarlar.
Derler ki:Bu ses, öbür seslerden bambaşka,
Çünkü diriltmek Tanrı sesinin işidir.
Biz öldük, tamamen çürüdük, mahvolduk.
Fakat Allah'ın sesi gelince hepimiz dirildik kalktık.
O ses, Allah'ın bir kulunun boğazından çıksa da
Esasen ve mutlak olarak Padişahlar padişahı'ndan gelmektedir.
Allah ona dedi ki:"Ben dilim, sen vücudsun.
Ben senin hizlerin, memnuniyet ve gazabınım,
Yürü ! Benimle duyan, benimle gören sensin.
Sır sahibi olmak da ne demek? Bizzat sır sensin.
Sen mademki :"Kim Allah için olursa" sırrına erdin,
Bende senin oldum."Kim Allah için olursa Allah onun için olur."
Sana bazen "Sensin"derim,bazen de "Benim' derim.
Ne dersem diyeyim, ben aydın ve parlak bir güneşim
Her nerede benden bir nur parlasa
Orada bütün alemin müşkülleri hallolur.
Güneşin bile gideremediği , aydınlatamadığı karanlık,
Bizim nefesimizden kuşluk vakti gibi aydınlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder