29 Nisan 2017 Cumartesi

"MÜMİNLERE ALÇAK GÖNÜLLÜ OL"AYETİ

Bu ayet Hicr suresi 88 ayetidir:Medine valisi Cafer b. Süleyman İmam Malik hazretlerini dövdürüp ona yapacağını yaptı.Malik baygın olarak alınıp götürüldü.Daha sonra ayıldığında şöyle dedi:"Sizi şahid tutuyorum ki ben, beni döven kişiye hakkımı helal ediyorum.".Sonra bunun sebebi sorulunca şöyle cevap verdi:"Ölüp Nebi (s.a.v.)ile karşılaşmaktan ve onun ailesinden olan bir kimsenin benim yüzümden cehenneme gitmesinden haya ettiğim için hakkımı bağışladım"
Halife Mansur Medineye gelince Cafer'den kısas yoluyla İmam Malik'in hakkını almak için onu davet ettiği zaman da şöyle demiştir:"Allah'a sığınırım.Vallahi , Resulullah (a.s)'e yakınlığından ötürü bana vurmuş olduğu tüm kamçıları kendisine helal ettim."
Hilm/yumuşak başlılık ahlakın tuzudur."denilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder