26 Nisan 2017 Çarşamba

HAZRETİ YAHYA VE HZ.İSA KARŞILAŞMASI

Yahya (a.s),İsa (a.s) ile karşılaştı.İsa (a.s)'ın kendisine tebessüm ettiğini görünce :"Bana ne oluyor ki emniyetteymiş gibi seni neşeli görüyorum?"dedi.İsa (a.s):"Peki bana ne oluyorda  seni her şeyden ümidini kesmiş gibi üzüntülü görüyorum?"diye cevap verdi.Bunun üzerine :"Bize vahiy nazil olana dek buradan ayrılmayalım" dediler.Allah onlara:"Sizin bana en sevimli olanınız , Benim hakkımda zannı daha güzel olanınızdır."diye vahyetti.Bir başka rivayette ise:"Sizin Bana en sevimli olanınız , güler yüzlü ve mütebessim olanınızdır." diye vahyetmiştir.
Zekeriya (a.s)oğlu Yahya'nın devamlı üzüntülü, ağlayıp sızlayan kendisiyle meşgul biri olduğunu görünce :"Ya Rabbi ben senden istifade edebileceğim bir evlat niyazında bulunmuştum?" dedi.Allah Teala şöyle cevap verdi:"Sen onun veli bir evlad olmasını niyaz ettin.Veli de ancak böyle olur"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder