26 Nisan 2017 Çarşamba

MALVARLIĞININ KONUŞMASI

Hikaye edilir ki debdebeli bir saltanatın ,geniş ülkenin,zengin hazinenin sahibi hükümdar kendisine çeşitli yiyeceklerle süslü bir ziyafet hazırlattı,tüm idarecileri davet etti.Tam yemeğe başlanacağı zaman kapı şiddetli bir şekilde çalındı.Hizmetçiler  kapıyı çalana "Bu ne hırs,bu ne edepsiz davranış ey fakir.Sabret yemeğimizi yiyip senin de karnını doyurcağız"dedilerse Adam:"Benim sizin yemeğinizle alakam yok.Benim hükümdarla işim var!"diyerek  daha şiddetli bir şekilde kapıya vurmaya başladı.Bunun üzerine askerler ellerinde silahlarla adama hücum ettiler.adam:Yerinizde durun! ben ölüm meleğiyim,Fena aleminin hükümdarının ruhunu kabzetmeye geldim"deyince hepsi oldukları yerde hareket edemez hale geldiler. Hükümdar bir müddet süre istemişse de o buna razı olmadı. Bunun üzerine hükümdar "Allah mala lanet etsin.zira o beni aldattı.İşte bugün eli boş bir halde bu dünyayı terk ediyorum. Mallarımın faydası düşmanlara, hesabı ve azabı ise bana kaldı" diyerek hayıflandı.
Allah Teala mala konuşma kabiliyeti verdi ve o da:"Bana değil kendine lanet et. Çünkü ben senin hizmetine amade edildim.ve sende istediğini yapma kabiliyetine sahiptin.Şimdi bile alışık olduğun zulmü terk etmiş değilsin.Suçlu sen olmana rağmen masum olana küfredip duruyorsun." dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder