15 Nisan 2017 Cumartesi

HALLACIN SON ŞİİRİ

Anlatıldığına göre Hallac elleri kesilmek üzere getirildi.Sağ eli kesilince güldü.Sonra sol eli de kesilince daha fazla güldü.Fakat kan kaybından ötürü yüzünün sararmasından korkarak ,akan kanı üzerine yüzüstü kapandı.Hem yüzü  hem de bedeni kana bulundı.Şu şiiri söyledi:
Allah biliyor ki telef oldu ruhum
Sana iştiyakından..Fakat ben bunu istiyorum.
Sen'in bir bakışın , ey emelim, ey sevgilim,
Dünya dan da içindekilerden o sevimlidir bana.
Ey kavmim, garibin biriyim yurdunuzda 
Ruhumu size verdim, hakkında istediğinize hükmedin diye 
Teslim ettim nefsimi , öldürücü hastalıklara 
Sırf Sana ermenin onu dirilteceğini bildiğimden
Sabreder sevenlerin nefsi, her türlü eleme
Bir gün iyi eder onu illete duçar eden belki diye 
Sonra başını göğe kaldırdı:"Mevlam , ben kulların içinde garip kaldım.Zikrin ise benden daha garip .Garip garibe ülfet eder"dedi.. O arada adamın biri:"Ya şeyh , aşk nedir?"diye sorunca şöyle cevap verdi:
"Aşk, görünüşte benim şu halimdir, ancak onun gerçek mahiyeti tüm mahlukattan gizlidir." 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder