23 Aralık 2016 Cuma

YETMİŞ BİN HACCIN KABUL SEBEBİ

Zatın biri Bağdattan kalkmış hacca gitmiş. Arafatta:"Ya Rabbi ,burada bulunanların haccını kabul ettin mi?.ettinse benim haccımı onlarınkine kat"duasını yaparken kulağına hafiften bir ses gelmiş:"Evet.bu yetmişbin kişinin haccını İstanbulda çarşıda elbise satan filan adında bir Hıristiyanın yaptığı bir hareketten dolayı kabul ettik".Bu zat hac dönüşü doğru İstanbul'a gider ve elbise satan bu Hıristiyanı soruşturarak bulur.:sordu"Siz son zamanlarda nasıl bir iyi hareket yaptınız ki hacıların haccı kabul edildi?"Dükkan sahibi cevaben: Bayramdan bir kaç gün önce bir müşteri geldi.çocuğuna bir entari almak istedi.fakat yalnızdı.Ölçü için o sırada dükkanın önünde duran fakir  ve kendi çocuğu boyundaki bir yavruyu çağırtıp üstünde prova ettik..Müşteri tamam alıyorum ,paket yapın dedi.Fakat fakir çocuk entarinin kendine alınacağını sanmış ,gözleri bu ümitle parlamış  halde kapıda  bekliyordu. Birden müşteriye entariyi vermedim.kapıda boynu bükük beklemekte olan yavruya verdim.derhal elimden paketi kaptı ve sevinçle koşarak gitti.Entariyi satın almak isteyen müşteri hareketime kızdı ama ben aldırmadım"
Kendisinin yaptığı bu iyiliğin bağdatlı hacı tarafından ifade edilmesine şaşıran Hıristiyan kelime-i şehadet getirerek müslüman olmuş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder