25 Aralık 2016 Pazar

AŞK SIZINTILARI

Nat-ı aşkın eyledi her hikmeti ni’met bana
Vird-i aşkın verdi bir mihnetde bin rahat bana
(Aşkın vasıflarını övmek ban her cezayı nimet eyledi.Aşkını dua gibi tekrar ederek anlatmak bir sıkıntımda  bana binlerce rahatlık verdi.)
Varidat- aşkı gör kim aldı her variyetim
Fakr içinde verdi bi-payan bir devlet bana
(Aşkından elde ettiklerim/gönlümde tecelli eden doğuşlar/bütünvarlığımı/servetimi/elimden aldı./Buna karşılık/bana fakr içinde sonsuz bir devlet bahşetti.
Zühdü takva hırkasın yaktım yele verdim külün
Aşıkım Al-i Aba hubbu yeter taat bana
(Zühd ve takva hırkasını yaktım, küle verdim./içinde riya ,gösteriş ve her türlü benlik olan ibadetlerden ,davranışlardan kurtuldum, hepsini yaktım ve melameti-kınanma-hırkasını giydim./Ben/bir zahid değil/aşıkım.Peygamberimize ve Al-i Aba'ya sevim/hizmetim/bana ibadet olarak yeter.
Cam-ı aşka can verip içtim der-i meyhanede
Kuşe-yi meyhane oldu menba’-i hikmet bana
(Aşkın kadehine/bir kamilin hayat veren dudağına /can verip/o sır dolu kadehi/meyhane kapısında içtim.Meyhane köşesi/kamilin huzuru/bana hikmet/hakikat bilgisinin=ledünnün/kaynağı oldu.)
Eyledi arş-ı vücuda istiva,sultan-ı aşk
Verdi cümle aleme hükmetmeye kudret bana
(Aşk sultanı vücudun arşına kendi hakikatıyla istiva etti/kapladı/.Cümle aleme hükmetmek için bana kudret/kuvet-i kutsiyeverdi/.
Narı dünyadan gözüm yumdum açıldı nru aşk
Sabit oldu suhf-ı alem ser be ser ayet bana
(Dünyanın ateşinden gözümü yumdum,böylece bana aşkın nuru açıldı.Alemin sayfaları hakikatıyla açıldı,baştan başa ayet/ilahi işaret/oldu.)
Eyleyip benlik belasından reha bir pir-i aşk
Hücre-yi dervişi kıldı ravza-yı cennet bana
(Aşkın piri beni ,benlik belasından kurtarıp derviş hücresini bana cennet bahçesi haline getirdi)
Aşkı Hayder Hayber-i nefsi yakıp fethetti hep
“Kenz-i mahfi”gevheri oldu bütün kısmet bana
(Aşk aslanı/yiğidi/nefsin kalesini/Hayberini/yıktı,bütün kaleleri fethetti.Gizli hazinenin cevherlerinin hepsi bana kısmet oldu.)
Deyrü mescidden çıkıp atdım tarik-i aşka can
Can u canan oldu bir hem fıkat ü vuslat bana
(Kilise ve mescitten çikıp aşkın yoluna can attım.Can ve canan,firkat ve vuslat benim için bir/ayn/oldu.)
Eyledim niyyet salat-ı aşk-ı Hayder kılmağa
Bu namazı ta ebed kılmak-durur niyyet bana
(Aşk Hayderinin namazını/Hazreti ali gibi bir Merd-i Huda'nın kıldığı aşk namazını/kılmağa niyyet ettim.Bu namazı ebediyyen kılmak niyetindeyim)
Keşf olup zulmette nur a'ma iken oldum basir
Neş-'et-ieşya göründü neş'e-yi vahdet bana
(Karanlıkta nur keşf olup gözlerin kör iken görmeye başladı.Eşyanın oluşumu/var olması/bana vahdetin yani İlahi birliğin/tecellisi olarak göründü)
Mutmain oldum harim-i aşka girdim bi'r-rıza
Razı oldu"İrci'i"emrin verip izzet bana
(İçim rahat,emin ve tatmin oluş olarak,kendi rızamla aşkın evine /yani herkesin grimesine izil verilmeyen eve,vahdet makamına/girdim.Cenab-ı Hakk "dön"emreni verip bu aşk evine girmeme razı oldu)
Gör Kemali aşkı kim şerh etti her bir ayeti
Ayet-i "İnni en'allah"dan gelir hayret bana
(Kemali,aşkı görk i her bir ayeti açıkladı.Benim şaşkınlığımın sebebi "Ben senin Allah'ınım"(Taha 4)ayetinden gelir)
(Aşk sızıntılrı-Osman Kemali hazretleri)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder