25 Aralık 2016 Pazar

HZ.ADEM'E,HAZRET-İ PEYGAMBER(SAV)'E VE ÜMMETİ MUHAMMEDE YAPILAN ALTI İKRAM

Nebi (a.s)miraç esnasında Hz.adem ile karşılaştı.adem (a.s)'a:"Sen insanların en hayırlısısın.Çünkü Allah Teala, sana altı ikramda bulunmuştur.:seni bizzat kudret eli ile yarattı, ilim vererek şereflendirdi, meleklerini sana secde ettirdi, sana secde etmeyene lanet edip rahmetinden uzaklaştırdı, senden bir kadın yaratarak Havva'yı sana lütfetti ve cennetin dört yanını istifadene sundu.deyince Adem (a.s)şöyle cevap verdi:"Bilakis insanların üstünü sensin.Çünkü allah başkasına vermediği altı şeyi sana lütfetti." Şeytanını Müslüman kıldı, düşmanını kahretti, cennet hanımlarının hanımefendisi olcak Aişe gibi br hanımı sana zevce olarak verdi., peygamberlerin hepsine senin hürmetine hayat verdi ve seni ümmetinin sırlarına muttali kıldı.
Ümmetine de altı(özel)muamelede bulundu:"İlk olarak bir günah sebebiyle beni cennetten çıkardığı halde ümmetini masiyyet sebebiyle mescitten çıkarmaz, benden cennet libaslarını soyduğu halde ümmetinin örtülerini soyup çıkarmaz, beni eşimden ayırdığı halde ümmetini eşlerinden ayırmaz, benim boyumu kısalttığı halde ümmetinin boylarını eksiltmez" Adem Rabbine asi oldu"(Taha 20/121)buyurarak benim ayıbımı ortaya döktüğü halde ümmetinin ayıplarını örter, beni affedinceye kadar iki yüz sene ağladığım halde ümmetini tek bir özürle affediverir"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder