28 Aralık 2016 Çarşamba

AHMET GAZALİ

İmam Ahmed Gazali, İhya'yı yazan İmam Muhammed Gazalinin kardeşidir.Şöyle demiştir :Kalplerin açılması La ilahe illallah  sözüyledir. Ruhların açılması Allah ismi celiliyledir.Sırların açılması hüve kelimesiyledir.La ilahe illallah  kelimesi kalplerin azığıdır.Allah ismi celili ruhların azığıdır. hüve de sırların azığıdır.Böyle olunca La ilahe illallah kelime-i tevhidi kalplerin mıknatısı ve cazibesidir.Allah kelamı ruhların mıknatısıdır. Hüve de sırların cazibesi ve mıknatısıdır. Kalp, ruh ve sır HUKKA denilen zarfın içindeki inci kabının içinde bulunan bir incidir"
Meşayihten biri şöyle demiştir:"Vecdin şiddeti ile kendinden geçmiş birini gördüm.Kendisine"adın nedir?"dedim."Hüve"dedi."Sen Kimsin?"dedim:."Hüve"dedi."Nereden geliyorsun?"dedim."Hüve'"dedi."Hüve sözüyle kimi kastediyorsun?"dedim.O yine "Hüve"dedi.Ne sorduysam aynı şeyi söyledi."Bu sözle Allah'ı kastediyorsun"dediğimde bir çığlık kopardı oracıkta ruhunu teslim etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder