27 Nisan 2016 Çarşamba

SARHOŞLUK ALEMİ

Ruh ,Vücudu Mutlak'ın ,gayriyet libası ile tenezzül ettiği bir nurani mertebedir ki Hakk ile onun arasında vasıta yoktur.Peki cesetle ne alakası var denir ise,ceset onun görünür alemdeki aletidir,bineğidir denilebilir.Güzel ahlakla donandığında Cenabı Mutlak,ruhun aşikar olmasını diler ve Ruh meydana çıktığında sarhoşluk hali dediğimiz aşk hüküm sürmeye başlayınca,aşkı inkar eden akıl kaybolur.Tüm ilimleri öğrenen akıl ,aşkın sarhoşluğunu kavrayamadığı için "aşk"kelimesinden nefsanilerin birbirlerine meylini anlar.Zekavet,fetanet ve ilim,aklın şan bulduğu konular olsada,enaniyet mevcut olmakla akıl dava sahibi olduğundan nefsani kuvvetler ve vahime denilen içsel kuvvetlerle karışık olduğundan aşkı inkar edip şeytana iltihak etmiştir.Tevhidi vücudiyi kabul edemeyen akıl,şeytaniyet mertebesinden kurtulamaz.Akıl güzel söz söyletir,güzel fiil yaptırır ama Hal sahibi yapamaz."LA"olamaz."La-Yok"olmayı aşk temin eder.Mevlana Efendimizin Babas Sultanül Ulema Bahaddin Veled efendimizin mürşidi Necmeddin-i Kübra hazretleri buyurmuştur:Bir kaç zaman ilem ve akıl ile iş içinde oldum.İlim kasdında ve tedris ve tekrarda oldum.Gördüm ki Hak yolunda hem akıl düğüm ve bağ ve hem de ilmi zahiri hicab idi.Vakta ki bunu bildim,her ikisinden ,yani hem akıldan ve hem de ilimden bizar oldum"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder