22 Nisan 2016 Cuma

MUTLU DEDE

MUTLU DEDE bir cum'a günü Şişhanede ki Çürüklük Dergahından çıkmıştı.Evine gidecekti.Bir araba içinde bekliyordu.Yaklaştım.Camı açtı yüzüme dikkatle bakarak "Bu güzelliği nereden aldın ?"dedi.Şehadet parmağımla yukarıyı göstererek"Sahibinden"dedim.camı tekrar kapadı,sarsıla sarsıla ağladığını gördüm.Bu Mutlu Dedeyi son görüşümdü.Mutlu dede ile bu dünyada son mutluluğumdu.Gerisi mahşere kaldı".(Merhum Nezih UZEL)
Fatihte oturan Havlucu mustafa Mutlu isimli bu zat etraındaki bir gurup aşıkla birlikte dergahlarda gezerdi.Dede 1969 yılında dünyadan göçtü ve ihvan dağıldı.Aşağıdaki nefes Dede'ye aittir.


Bahrine aşkın dalmaya geldim
Şem'ine yârin yanmaya geldim.
     Men Aref dersin okumak için
     Mürşidi Kamil bağıne geldim
Zühdü Takvamı hiçe saymışem
Hemr-i vahdeti,içmeye geldim
     Aklı fikrimi,Hakk'a vermişem
     Mecnunem...Leylaya geldim.
İlmi Ledüni noktada gördüm
Ehli hal için feryada geldim
     Mutlu'nun yaşı sekseni aştı
     Hiçliğe talip olmaya geldim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder