11 Nisan 2022 Pazartesi

MEVLANA VE EFLATUN

 Hz.Mevlana Efendimizden çok önce yaşamış olan Eflatun ile Hz.Mevlana efendimizin ifade  ettikleri aynı gerçekler vardır. Çünkü hakikatler hep aynıdır.Hakikat boyutuna yükselmiş erenler, aynı şeyleri ifade ederler.Nasılki şeker dünyanın neresinde olursa olsun, yahut imal edildiği tüm zamanlarda tadı aynıdır:Tatlı..Erenlerin ifade ettikleri hakikatlarda aynıdır. 

Eflatun'a göre ruh , dünyaya gelmezden önce ezel bezminde Allah'la yaşıyordu.O'ndan ayrılmamıştı.Sonra deryadan kopan bir damla halinde Allah'dan ayrılarak bu gölgeler dünyasına düştü.Ten kafesine girdi.Burada bir gölgenin mahpusudur.Ten kafesine hapsedilmiş olan can kuşu ondan çıkmak , kurtulmak ve aslı olan Allah'a kavuşmak için feryat edip çırpınmaktadır.Aynı feryadı Mevlana'dan dinliyoruz:"Ben neredeyim.Hapishane neredeBen kimin malını çaldım ki bu beden zindanına hapsedildim?"Ancak ölümle ruh bu beden zindanından kurtularak aslı olan Allah'a ulaşacaktır."Öldüğüm gün tabutum giderken bende bu cihan derdi var sanma.Cenazemin götürüldüğünü görünce 'ayrılık, ayrılık'deme.Ölüm günüm benim sevgiliye kavuşma günüdür"

"Ey yaprak , elbette bir kuvvet buldun da dalını yarıp çıktın.Ne yaptın da zindandan kurtuldun? Söyle, söyle, biz de hapisten kurtulmak için senin yaptığını yapalım"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder