20 Mayıs 2021 Perşembe

TEVHİDİ İBLİSTEN ÖĞRENMEK

Hallac-ı Mansur'un lisanından İblis:"Ben senden başkasına secde etmem" der. İşte burada devreye giren Hallac der ki:"Tevhid-i İblis'ten öğrenmeyen kafirdir".Hallac ve Yunus meseleye mutlak tevhidden bakarlar. Tevhidsiz her iş ikiliktir. Vaktin gavsı olan büyük Veli Ebül Hasan Harakani hazretleri şöyle buyururlar:"İki yol vardır.Delalet yolu, Hidayet yolu. Biri Allah'a giden kulun yolu, diğeri kula gelen Hakk'ın yolu. Kuldan Allah'a giden delalet yolu, Allah'dan kula gelen hidayet yoludur. Şimdi her kim ben ona vasıl oldum derse , vasıl olmamıştır.Her kim beni vasıl kıldı derse o vasıl olmuştur.Zira vasıl kılmak, vasıl olmaya bağlıdır.Vasıl olmamak da vasıl olmaya rapt edilmiştir" Eğer bir kul, Allah ile arasına bir boşluk bir mesafe kor ve böyle itikat ederse, o kişinin o boşluğu kapatmasına o mesafeyi katetmesine imkan yoktur. Ademe secdeden maksat İnsan-ı Kamile secdedir.İnsanı kamile secde etmeyen sıratı müstakime ulaşamaz.Hak hidayetini Pir yüzünden yapar.Zira sendeki hakikatini sana bildiren insanı kamildir.Bu yol zevk yoludur. Zahirde bir örnek vermek gerekse Üretim yapan bir fabrikanın değişik şehirlerde acentası, yahut satış noktaları olur.Sen bulunduğun şehirdeki satış noktasından değilde merkezden temin etmeyi dilersen merkez der ki :Fabrikadan satış yoktur.Filan bayimizden temin etmeniz gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder