15 Mayıs 2021 Cumartesi

GÜL KURUSU RENK GÖMLEK

Necib Sultanım anlattı.Üzerindeki gül kurusu gömleği gördüğünde beni tam 71 yıl öncesine götürdün dedi.ve şöyle anlattı.Konya'da 1950 de terzilik yaparken Konya'nın zenginleri İngiliz kumaşından gömlek diktirirlerdi.Bu gömleklikler renkli olup toplam on iki renk mevcuttu.Topal Ahmet isminde Konya'nın en zengin manifatura dükkanına gittim.Kendime bir gömlek almak istedim.Dükkanda Gül kurusu renginde en az on top kumaş var idi.Bu gömleklikler ithal olduğu için bu gömlek kumaşını satacak manifatura tüm renkleri almak zorunda idi. Konya'daki manifatura diğer renkleri satmış, ancak Konyalı gül kurusu rengi giymediği için bu renk toplar kalmış idi. Topal Ahmet,Bana senin için metresi 12,5 liradan sayarak bir gömlek de benden deyip altı metre kumaş kesti,bir gömleği kendime, diğerini de dükkanda satmak üzere aldım. Ancak parasını bir hafta sonra verecektim.Gömleğin kumaşı 35.7 lira tutmakta idi(iki buçuk metreden bir gömlek çıkmakta idi).12,5 lirada benim dikiş ücretim olup gömleğin tanesi 50 TL idi. Kendime ait gömleği diktim.Öğle arası eve yemek için giderken giydim. Ceketi giymemiştim.Çarşıdan eve doğru yürürken insanların dikkatini çekmiş ki,yemekten sonra dükkana döndüğümde baktım dört beş kumaş gül kurusu renk gömleklik gelmiş.Kim getirdi diye sordum.Kalfalar:"Topal Ahmet göndermiş" dediler.Bu gömlekleri diktim ve yaklaşık bir hafta içinde Manifaturada bulunan bu renk gömleklerin hepsi satıldı. Hafta sonu hesaplaşmak için gittiğimde on iki buçuk lira metre fiyatını on beş liraya çıkartarak hesap gördü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder