22 Mayıs 2021 Cumartesi

ŞEHADETİMİZİN DURUMU

"Eşhedü"diye başlayan kelimeyi şehadetimizde "şehadet ederim ki"deriz. Ancak bu şehadetimiz aşağıda örneği anlatılan mahkeme şahidinin hali gibidir: Adamın birini bir olayla alakalı olarak şahit yazdırmışlar. O kişiyi hakimin karşısına çıkartmışlar. Hakim sormuş: "İşlenen bu olay nasıl oldu, gördüğün şekli ile anlat". Adam cevap vermiş :Hakim bey! ben olayı görmedim, bana anlattılar sadece duydum, ben duyduğuma şahidim, deyince Hakim adamı mahkemeden çıkartmış "Bunun şahitliği geçerli değil, olayı gören gelsin demiş. Bizim şehadetimiz acep nasıldır? DİL MÜSLÜMANIYIZ. GÖRMEDİĞİMİZE ŞAHİTLİK YAPIYORUZ. ŞAHİT GÖRENDİR, NAKLEDEN DEĞİL. La ilahe illallah, Muhammedün Resulullah demek kolaydır. Ancak Eşhedü enla ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abduhu ve resuluhu" demek herkesin gücü değildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder