27 Mayıs 2021 Perşembe

FATİHA TEFSİRİ MOLLA FENARİ

Yıldırım Beyazid devrinin Şeyhülislamlarından molla Fenari hazretlerinin Fatiha tefsirinin hikayesi şudur: Bursa Ulucami'nin açılışındaki hikaye malumdur.Yıldırım, Damadı Emir sultan'dan hutbe okumasın rica eder. Damad, Bu mecliste hutbenin kendisine düşmeyeceğini söyler.Yıldırım "Senden başka kim var Bursa'da" deyince Somuncu baba'nın ismini verir.Somuncu Baba hutbede Fatiha suresini yedi türlü tefsir eder. Namazdan sonra Şeyhülislam Molla Fenari, Somuncu babanın dergahına derviş kıyafeti içinde gelip dervişlerin oturduğu hasıra oturur.Somuncu Baba birde bakar ki Şeyhülislam, derviş hasırında sıradan birisi gibi oturuyor.Somuncu baba "Aman efendim sizin yeriniz orası değil, buyrun şuraya oturun" derse de Şeyhülislam tevazu gösterip yerinden kalkmadı ve Somuncu babaya"Efendim nice seneler medreselerde ilim tahsil ettim.Sizin bugün okuduğunuz Fatiha şerif tefsirini hiç duymadım.Bazı kısımlarını anladım bazı kısımlarını hiç anlayamadım. Lütfederseniz sizin dervişiniz olmak isterim" deyince Somuncu Baba:"Siz bu dervişlik işini yapamazsınız" der.Şeyhülislam "Yaparım " deyince Hazret:Peki "Eşeğe ters binip Yıldırım Beyazidin sarayında dolaşabilir misiniz" deyince Molla Fenari:"Hayır yapamam" der.Somuncu baba"Dedim yapamazsınız diye.Ancak siz tevazu gösterip derviş hasırında oturduğunuz için size bir nefes vereyim de gidin Fatiha Şerife'nin tefsirini yazın" der. Bugün dahi o nefesin berakatıyla Molla Fenari hazretlerinin yazdığı Fatiha Tefsirinin çok mükemmel olduğu ehlince ifade edilmektedir. Bu hadiselerden sonra Somuncu baba "İpimiz ortaya çıkmıştır" diyerek Bursa'yı terk etmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder