30 Mayıs 2021 Pazar

İLK SUFİ dergahı

Aslen Kufe'lidir ancak Şam'da oturmuştur.Tabiinin büyüklerinden , Süfyan Sevri " Ebu Haşim olmasa ilahi incelikleri öğrenemezdim.Tasavvuf nedir bilmezdim.ondan öğrendim" buyurmuştur. Şam Emiri ormanda gezerken, bir ağaç kovuğunda iki kişinin diz dize , huzurlu,eşine ve benzerine rastlamadığı samimiyette ve halisane bir şekilde oturduklarını gördü. Sonra birisinin tazim ve hürmetle diğerinden ayrılarak gittiğini gördü. Anlamak için Ebu Haşim'in yüzüne baktı ve dedi ki: -Biraz evvel yanından ayrılan adam kimdi? -Bilmiyorum -Buluşmasına sebep nedir? -Hiç..bir rastlantı. -Peki, o adam nereli? -Onuda bilmiyorum sormadım. -Birbirinizle bu samimiyet ve yakınlık ne içindir? -Bu bizim yolumuz.Bize böyle emrolundu. Emir tekrar hayranlıkla sordu: -Senin insanlarla oturacak bir mekanın yok mu ki ıssız ormanda bir ağaç kovuğunda oturuyorsun? Ebu Haşim cevap verdi:"Hayır". Emir:Size barınacak bir yer yapayım mı?Orada oturun ve toplanın deyince Ebu Haşim ses çıkartmadı. Böylece Şam yakınlarında Remle denilen yerde ilk sufi dergahı inşa edildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder