20 Mayıs 2021 Perşembe

BUGÜN KUR'AN BENİM

Hz.Ali efendimiz Sıffin savaşında Muaviye ile giriştiği savaşta Muaviye'nin komutanlarından Amr İbn-i As'ın tavsiyesi ile Kur'an sayfalarını mızraklarının ucuna geçirdiler. Bilmekteydiler ki bu savaşta Hz. Ali galip gelecekti.Zannettiler ki Hz.Ali ve ordusu Kur'an a olan saygılarından dolayı kendilerine saldırmaz.Dedikleri gibi oldu.Ali taraftarları Kur'an a karşı saldırıp Kur'anı ayaklar altına almayız dediler.İşte o anda Hz.Ali efendimizden sonsuzluğa hükmeden o meşhur seda yükseldi:"Ben konuşan Kuranım.Ben yaşayan Kuranım.ve size emrediyorum" dedi ve hücum emrini verdi. Hz.Ali 'nin atının gemini Veysel Karani hazretleri tutuyordu.Başını Hz.Ali'ye çevirdi:"Ya Ali ne yaptın?, sırrı açığa vurdun" dedi.o SAVAŞTA VEYSEL KARANİ HAZRETLERİ ŞEHİT OLDU. bu söz kim anladı? MAANİİ KUR'AN VAKTİN İNSANI KAMİLLERİDİR. Cenab-ı Peygamber,vahyi getiren Hz.Cebrail'e sordu:"Kardeşim Cebrail, sen vahyi nerden alır getirirsin? Hz.Cebrail cevap verdi:Ben bilmem.Perde arkasından bana verilir ben alır gelirim.Efendimiz buyurdu:Bir daha vahyi alırken perdeyi kaldır,vahyi kim veriyor bak" Hz.Cebrail denileni yapar, perdeyi kaldırır bir de bakar ki , vahyi veren peygamberin kendisidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder