17 Mayıs 2021 Pazartesi

KONUŞTUĞUNU YAŞAYABİLMEK

Moğol imparatoru Cengiz han, Müslüman, Yahudi,Hristiyan, Budist, Taoist tebliğcileri huzuruna çağırtıp ikramlar bulunur. Herkes kendi inancının ve dininin faziletlerini anlatma çabasına girerler. Zira Cengiz han bu hususta müsamahalıdır. Misafirlere sorar:Dininizin özelliklerini ve peygamberinizi tanıtın, özel neleri vardır? .der.Yahudi Din alimi söz alır Hz. Musa'yı över ve mucizelerinden bahseder,asası ile denizi ikiye ayırdığnı anlatır.Cengiz Han:"Sen de nehri ikiye ayıra bilirmisin?" diye sorar.Yahudi "Aman efendim ben Hz. Musa değilim" der. Hristiyan söz alır:Hz.İsa 'nın ölüleri dirilttiğinden bahseder. Cengiz Han:Sen de diriltebilir misin? der."Sen diriltebilir misin?" diyen Cengiz Han'a Hırıstiyan din adamı: Amen efendim, O mucize Hz.İsa'ya aittir der.Müslümana söz verilir ve o da dinin özelliklerini anlatır. Hz.Peygamber için miraca çıktı,Allah ile görüştü der. CengizHan:"Sen de miraca Allah'ın yanına çıkabilir misin" diye sorunca bizim ki "Aman efendim , o iş Hz.Muhammed'e hastır.Ben kim oluyorum ki. der. Cengiz han yanında bulunan Şaman'a döner:anlat der.Şaman anlatır. Cengiz han:Anlattığını uygula dediğinde şaman uygular.Cengiz Han daha önce dini anlatan üç din temsilcisine dönüp:"Dininiz sözden ibarettir"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder