21 Mart 2021 Pazar

EVLİYANIN TASARRUFU

 Habibül Acemi hazretleri dergahında iken bir hatun içeri girdi ve "Ey Şeyh bir kulum var idi.hizmetimi görür idi .Nice gündür kayıptır.Bilmiyorum kaçtı mı? Fakir birisiyim, çaresiz kaldım. Kerem buyurup dua etseniz" deyince Hazret o hatuna dedi:"Hiç paran var mıdır?2.kadın yanında iki akçe olduğunu söyledi ve o iki akçeyi ver dedi ve aldı.Şeyh bir derviş çağırdı.İçeri giren dervişe akçeleri verdi .derviş dışarı gitti.bir müddet sonra o kadının gulamı kapıda göründü.İçeri girdi elinde bir miktar et var idi.O gulama sordular:"Sen nerede idin?,bu et nedir?.
O gulam köle) dedi ki:Beni nice kimseler çalıp İran tarafına götürdüler.Orada bulunmaktaydım.Benim elime iki akçe verdiler ve Bir akçelik et, bir akçelik ekmek al dediler.Bu eti pazardan aldım.ekmek almak için fırına girdim buraya gelmişim.Kölenin bahsettiği Fars iklimindeki o yer, Basra şehrine bir aylık mesafede idi.O hatun gulamını aldı ve gitti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder