27 Mart 2021 Cumartesi

ASIL SAHİBİMİ BIRAKAMAM

 Horasan valisi çok adil birisi idi.Zabitler bir kaç hırsızı yakalamış valiye bildirmişti.aralarında Herat'lı bir demirci gece evine giderken suçsuz olduğu halde tutuklanmıştı.Vali hepsedin dedi.
Suçsuz demirci, hapishanede namaz kılıp ellerini açarak:"Ya Rabbi, suçum olmadığını ancak sen biliyorsun, beni bu zindandan ancak sen kurtarırsın" diye dua etti.Vali gece rüyasında dört kuvvetli kimsenin gelip tahtını ters çevirecekleri zaman uyandı. Bir mazlumun ahını aldığını anladı,zabiti çağırıp:"Bu gece mahpusta mazlum biri kalmış mı ?" Zabit:Efendim biri çok dua edip namaz kılıyor ve gözyaşı döküyor"
Vali Hemen onu bana getirin diyor. Demirci yanına getirilince :"Hakkını helal et. Bu bin gümüş hediyemi kabul et, herhangi bir arzun olunca bana gel" dedi. Demirci:"Ben hakkımı ve verdiğiniz hediyeyi kabul ettim, fakat dileğimi istemeye size gelemem" deyince Vali merakla nedenini sorar:"Çünkü benim gibi bir fakir senin gibi bir sultanın tahtını ters çeviren sahibimi bırakıp ta, dileklerimi arz edemem"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder