28 Mart 2021 Pazar

AHMET ŞEMSEDDİN SİVASİ HAZRETLERİ

 Seyyid Yahya Şirvani hazretlerinin Piri bulunduğu Halvetiyyenin alt koludur.Hazret irşad postuna geçmeden evvel önce babasının şeyhi olan Muslihiddin halife isimli zata intisap etmiş ancak dördüncü esmada iken şeyhi vefat etmiştir.Buyurmuştur ki:"Şeyh Efendim vefat ettiği zaman yetim kaldım. Mum'u sönmüş haneye ve suyu çekilmiş değirmene döndüm".
Şeyhinin vefatı üzerine yeni bir şeyh bulmak için Tokat'da bulunan Şeyh mustaa Kirbasi hazretlerine başvurmuş hazret:"Sen gençsin kuvvetlisin riyazat ve mücahedeye katlanabilirsin.Ben ise hastayım ve yaşlıyım.riyazete güç yetiremem" diyerek başka bir şeyh bulmasını ima ve işaret ettiği sırada murakabe edip:""Seni terbiye edecek zat altı ay sonra Tokat'a gelecektir" buyurmuş. Hakikatten altı ay sonra Tokat'a Şeyh Abdülmecid Şirvani hazretleri gelmiş ve Sivasi hazretlerine"Emri İlahi ve işareti Resul  ile sizi irşada geldik"diyerek söze başlamış ve beyat gerçekleşmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder