16 Mart 2021 Salı

EVLİYAULLAH İNSANLARIN KALPLERİNDE TASARRUF EDER

 Hak Teala bazı veli kullarına insanların kalpleri üzerinde tasarruf yetkisi vermiştir.Hazreti şeyh'in halifelerinden birisi anlatmıştır ki;"Bir gün şeyh ile cuma namazına gittik.Yolda ve camide hiç kimse şeyhe iltifat etmedi ve selam dahi vermedi.İçimden dedim ki:"Halk niçin şeyhe iltifat göstermez ve selam vermez?".Bu durum bende ziyade şüphe oluşturdu.Caminin içinde iken bu düşünce bende tamam olmadan halk şeyhin elini ve ayağını öpmek için izdiham oluşturdu.Şeyh tebessüm edip bana baktı. Namazdan sonra yolda yürürken herkes selam vermeye başladı.Kendi kendime dedim ki o hal bu halden yeğrek idi" Şeyh bana dönüp dedi ki:"Bunu sen istedin. Bilmedin ki cümle halkın gönülleri benim elimdedir.Eğer dilersem onların gönüllerini benden uzaklaştırırım eğer dilersem bana döndürürüm."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder