7 Mart 2019 Perşembe

NEFİSLERİYLE ÇELİK ÇOMAK OYNAYANLAR

Büyük zatlardır.Bu zatlardan birisi nefsine incir yemeyi yasaklamıştır.Bir zaman nefsiyle  çelik çomak oynamak istemiş ve pazar yerinde incir satılan yere gelmiş bir tabak incir istemiş.Satıcı bir dinar demiş.Adam nefsine "Para yok" alamam "demiş.Nefsi:"Papuçlarını karşılık olarak ver" diye telkin etmiş.Mübarek ,satıcıya papuçlarını teklif edince adam kızmış papuçlarını ileriye fırlatmış bunların değeri zaten yok demiş.Mübarek uzaklaşırken nefsine demiş ki bak vermiyorlar demiş.Pazar yerindeki diğer satıcılar ,incir satıcısına demiş ki;"Ey filan sen ne yaptın?o zat kimdir bilirmisin,o zat meşhur filan zattır" deyince adam mahcubiyet içinde yanındaki kölesinin eline bir tabak incir vermiş "Eğer bunu o zata yedirirsen seni azad ederim" deyince köle arkadan o zata yetişmiş.İncir tabağını arz etmiş.Mübarek reddetmiş.Köle yalvarmış:"Efendim,bu tabağı alırsanız,efendim beni azledecek,kölelikten kurtulacağım" deyince,mübarek :Evladım,sen kölelikten kurtulacaksın ama,ben nefsime köle olacağım"diye karşılık vermiş.
Rivayet ederler ki incir satıcısı mahcubiyetinden dolayı vazife yapamadan geriye dönen o kölesini azlederek hürriyetine kavuşturmuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder