8 Mart 2019 Cuma

BİR HESAP KONUSU

Kur'an'da Cenab-ı Hak şöyle buyuruyor: "Sonra o gün, size verilmiş olan her nimetten sorguya çekileceksiniz." (Tekasür, 8).

Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Kıyamet günü kul bir adım atmadan dört şeyden sorguya çekilir: Ömrünü nerede geçirdiğinden, gençliğini nerede tükettiğinden, malını nereden kazanıp nerede harcadığından ve biz Ehl-i Beyt'in sevgisinden.

İmam Sâdık (a.s.), "O gün her nimetten sorguya çekileceksiniz" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Bu ümmet Allah'ın kendilerine ihsan ettiği Resûlullah (s.a.v.) ve sonra da Ehl-i Beyt'ten sorguya çekilirler.
İmam Sadık (a.s.) bu ayetin başka bir tefsirinde şöyle buyurmuştur: "Biz de o nimetin bir parçasıyız.

İmam Sadık (a.s) yine bu ayetin tefsirinde şöyle buyurmuştur: "Şüphesiz Allah mü'minin yiyeceğini ve içeceğini sorgulamaktan daha yücedir.
Ebu Halid el-Kabuliy şöyle diyor:
İmam Bâkır'ın (a.s.) yanına vardım. Beni kahvaltıya davet etti. Ben de onunla birlikte yemek yedim. O kadar temiz ve güzel bir yemek yememiştim. Yemek yedikten sonra şöyle buyurdu: "Ey Ebu Halid! Yemeğini (veya yemeğimizi) nasıl buldun?"

Ben, "Fedan olayım, asla bu kadar temiz ve güzel bir yemek yemedim. Ama Allah'ın Kitabı'ndan, 'Sonra o gün nimetten sorulurlar' ayetini hatırladım."

İmam Bâkır (a.s.) şöyle buyurdu: "Sizden sorulacak olan şey hak inançtır.
İmam Sâdık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Lokman'ın oğluna yaptığı öğütlerden biri de şuydu: Bil ki yarın Aziz ve Celil olan Allah karşısında yer alınca dört şeyden sorguya çekileceksin: Gençliğini nerede tükettiğinden, ömrünü nerede geçirdiğinden, malını nereden kazandığından ve malını nerede harcadığından. O halde o zamana hazırlan ve bir cevap hazırla.

İmam Sâdık (a.s), "Şüphesiz kulak, göz ve kalp, bütün bunlar ondan sorulur" ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Kulaktan duydukları hakkında sorulur, gözden gördükleri hakkında ve kalpten ise bağlandığı şeyden sorulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder