31 Mart 2019 Pazar

ARSLAN ADAMLAR

Hak Teala'nın arslan adamları vardır.Mazlumların feryad ve figanı kulaklarına eriştiği vakit alemde yardımcıdırlar.Mazlumların sedasını işiterek o tarafa yönelirler Onlar muhabbetin ve adaletin ve rahmetin halisidirler.Hak gibi illetsiz ve rüşvetsizdirler.Hakk'ın muradı ve izni ile imdadlarına koşarlar.Arslan adamlar evliya-yı Hakk'ın "abdal" tabir olunan bir sınıfıdır.Cihanın bozukluklarının direkleri olurlar; gizli hastalıkları tedavi ederler.
Ebu Derda (r.a9 hazretlerinden rivayet edilen hadis-i şerifte şöyle buyurulur:Muhakkak  peygamberler yeryüzünün direkleridir.Nübüvvet münkati olduğu vakit , Allah Teala onların yerine benim ümmetimden bir taife bırakır.Onlara "abdal"denir.Onların insanlar üzerine fazileti çok oruç,çok namaz sebebiyle değildir; ve fakat bütün müslümanlara karşı güzel huy ve doğru niyyet  ve salim kalb ve Allah rızası için onlara nasihat sebebiyledir..Onlar peygamberlerin halifeleridir..Onlar bir taifedir ki , Allah Teala onları kendi nefsi için ıstıfa etti ve onlara ilmi ile kendi nefsi için istihlas eyledi.Onlar kırk sadıktır.Onlardan üçyüz kimse vardır ki , kalbleri İbrahim Halilürrahman kalbi üzredir.Ve arz onlar sebebiyle kaim olur.ve Allah teala mekruhları ehli arzdan onlar sebebiyle def eder ve onlar sebebiyle yağmur verir ve onlar sebebiyle irzak eder ve (onlar sebebiyle) düşmanlar üzerine yardım eder.
Bu sınıftan evliyaya "Niçin bu zahmete katlandın ve muavenet ediyorsun?" diye sorsan sana cevaben :"Benim ona muavenetim , elemini def etmek için ve acizden dolayı mahza ona yardım etmek içindir.Bu hizmetim mukabilinde asla onun tarafından bir ücret  ve hizmet beklemem" der.İşte "abdalın" şanı budur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder