3 Mart 2019 Pazar

HAKTEALA GÖRÜLEBİLİR Mİ?

Hemen hangi gözle? diye sual gelir.zira bu alemde  fiziksel varlıklarda mevcut olan baş gözü akla gelir.Diğer gözler ise yaşanmadığı için(hal sahibi olunmadığı için) asla akla gelmez ve akla muvafık gelmediği için de reddedilir.Her ne kadar bir hurma kütüğünün Resulullah aşkı ile ağlayıp inlemesi,Nil nehrinin Firavuna mensup olanlar için kan haline gelmesi,ağacın ve taşların konuşmasına dair şeri ayet ve nasları okusak ta kabul zor olmaktadır.Niçin bu böyledir?
İş yapıcı üzerine iş perde örmüştür.o işin haricinde onu görmek kabil değildir.Faili hakiki olan Hakk'ın zatına , alemi efalde zuhuru ve efali perde olmuştur, onu bu efali zahiresinin haricinde görmek mümkün değildir.Fiilin batını isim, ve ismin batını sıfat; ve sıfatın batını zat olduğundan zat-ı Hakk,herşeyi kaplamıştır.Bizim vücudumuz ise alemi zahirde sübut bulmuştur.Binanaleyh göreceğin şey ancak zahir olan şeydir.Batına intikalin marifet ile olur.Böyle olunca failin fiilini gördüğün vakit  onun ismine ve sıfatına  ve zatına intikalen onu ayanen müşahede etmiş olursun.Ve yoksa onun zatını ancak yine kendi zatı görür ve bilir.Abdullah-ı Balyani hazretlerinin rubaisi  de bu manayı teyid eder:
"Hakk'ı her dem başın iki gözü ile görmedikçe , her dem talebden fariğ olmam.Huda baş gözüyle görülemez derler; o söz onlarındır, ben ise her dem böyleyim"
Velhasıl Hakk'ın efali ile zuhuru, zuhur-ı zatına perde olmuştur.Nitekim Hz.Hudai de buyurur:
"Zuhuru perde olmuştur zuhura
Gözü olan delil ister mi nura?
Hak Teala bu dünya fabrikasını kurmuştur ve sürekli orada iş yapmaktadır.(KÜLLÜ YEVMİN HÜVE Fİ ŞE'NİN)"O,her an bir tecellidedir"-Rahman suresi 55/29-.ayeti mucibince her saniye(salise)de iş başındadır.Kendi enaniyeti vehmiyyesi ile bu imalathanenin haricinde kalan kimse amili göremez kendini ve Ahmed'i ve mehmed'i  görür.Cisimlerin suretlerini kaldır ki hem sanatı ve hem sanatkarı göresin.Yani Hakk'ı sıfatı ve esması ile birlikte göresin.Bu suret alemi diğer alemleri("misal","ervah","ayanı sabite","berzah"ve ahiret alemlerini" örtmüştür.Bu alemleri ancak batın gözleri nuru marifetle parlamış olanlar görebilir.Cisimler alemindeki suretlerden sarhoş olanlar bu alemin ne üstünü ne aşağısını idrak edemezler ve hatta bir kısmını inkar ederler.
Niyazi Mısri hazretleri buyurur:
"İşit Niyazi'nin sözün, bir nesne örtmez Hakk yüzün
Hak'dan ayan bir nesne yok, gözsüzlere pinhan imiş"
Firavun yüzünü varlık ve enaniyet tarafına tuttu.Kaderin değişmesini istedi ta ki kazayı geri çevire.Bu mümkün mü?.Takdiri ilahinin hükmünü çevirmek için yetmişbin günahsız çocuğu öldürdü.taki Hz.Musa dünyaya gelmeye.Hak Teala takdiri gereği Hz.Musa'yı onun sarayında büyüttü.Tıpkı nefis sahibinin kendi düşmanı olan teni beslemesi gibi.Düşmanı olan teni besler ancak dışardaki birisini düşman sanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder