6 Mart 2019 Çarşamba

BİR ŞİİR


“Balıkesir’de Cumhurbaşkanına hakaret suçundan dolayı verdiğim beraat kararı ve gerekçesi nedeniyle hakkımda yer değiştirme (sürgün fermanı)cezası verilmiş ve yapmış olduğum itirazlar red edilerek, karar kesinleşmiştir. Yüreğim bu nedenle söze dökülmüştür.” İşte o şiir:

SÜRGÜN FERMANI
Fermanımız kesinleşmiş
Postacı getirdi,31 Mayıs da
Bir daha sürgünsün diye
Aklıma geldi
Namık Kemal,Mithat Paşa,Mehmet Akif Ersoy,Nazım Hikmet
Ben şanslıyım.Malta, hicaz, Yemen yok
Bu çağda uçak var.En fazla iki saat.Sürgünden uzaklıktaki yere
Zaten benzetemem onlara kendimi
Düne baktım.25 yıl
Başı belli, sonu belli,Eğilmedim,Çalmadım,Ayırmadım,Kayırmadım
Bu ülkenin insanınıy,Bırakın bu ülkenin insanını
Yaradandan ötürü sevdim insanı,İnsanımı
Nereli, neci olduğuna bakmadan Bir zerre o kürsüde haksızlık yapmadım Bir Allahın kuluna
Siyaset çıkmadı yoluma,Tarikatla, menfaatle yolum kesişmedi
Büyük adamlar geldi karşıma
Dediler,Sana makam, şan
Dönmezem dedim yolumdan
Dedim bana yeter vicdan
Dedim bana yeter, sınavla kazandığım makam
Borcum yoktur devlete, millete
Sabah sekiz, akşam beş arasında
Alacağım vardır, ödenmez
Ama o cüppe, hepsini öder
Sayesinde,Başım eğilmemiştir kimseye
Muhtaç etmemiştir o cüppe beni kimseye
Tüm zamanlarım helaldir,Bana o cübbeyi veren millete
Ve devlet ,O devlet bir insan olsaydı
Ve beni bilseydi,Yüreğimi,Yırtar atardı o sürgün fermanlarını
Kızmıyorum kimseye,imza atmışlarsa da Sürgünüme
Belki bir hayrı, bir nedeni vardır
O nedenle atmışlardır diye
***
Kimse anlamasın beni
Çobanlar,Dağ başındaki çobanlar anlarlar beni
Onlar bilmez, siyaset, menfaat
Tek dertleri kuzuları
Yeter bana, onlar anlasın yeter ki
***
Ben bir vicdan sürgünü,Bir gariban vatandaşa, beraat veren
Bir vicdan sürgünü.Allah vicdan yükü vermesin
Yol sürgünü gelip geçer
Bağla artık cümleni
Bağlanmaz ki
Yürekteki hüznün
son cümlesi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder