8 Mart 2019 Cuma

EHLİ KIBLENİN FIRKALARA BÖLÜNMESİ


Kur'an'da şöyle buyuruluyor: "De ki: 'Üstünüzden ve altınızdan size azap göndermeye, sizi fırka fırka yapıp kiminize kiminizin hıncını tattırmaya Kadir olan O'dur.' Anlasınlar diye ayetleri nasıl yerli yerince açıkladığımıza bak." (En'am, 65).

 Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Ben korku ve ümit namazını kıldım ve Rabbimden üç şey istedim ki ikisini bana verdi, birini vermedi. Allah'tan ümmetimi kıtlığa düçar kılmamasını istedim kabul etti. Düşmanlarını onlara galip kılmamasını istedim kabul etti. Onların ihtilafa düşmemesini istedim kabul etmedi." (Kenz'ul-Ummal, 31098).

İmam Bâkır (a.s.) Allah-u Teâlâ'nın, "veya sizlere ayrılık elbisesini giydirir..." ayeti hakkında şöyle buyurmuştur: "Maksat dinde dağınıklık ve birbirleriyle vuruşmalarıdır. Bazınıza bazınızın kinini tattırır. Bu da bazısının bazısını katletmesidir. Bütün bunlar kıble ehli hakkındadır." (Nur'us-Sakaleyn, 1/724/109).

İmam Ali (a.s.) bazı Yahudilerin, "Henüz Peygamberinizi defnetmeden O'nun hakkında ihtilafa düştünüz" demeleri üzerine şöyle buyurmuştur: "Biz O'nun hilafeti hakkında ihtilafa düştük, kendisi hakkında değil. Ama sizler henüz ayaklarınız deniz suyundan kurumadığı bir halde peygamberinize şöyle dediniz: 'Bizlere onların ilahı gibi bir ilah kıl.' Bunun üzerine Musa, 'Şüphesiz siz cahil bir topluluksunuz' dedi." (Nehc'ul-Belağa, 317. Hikmet).


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder