7 Şubat 2019 Perşembe

İNSANI KAMİL YERYÜZÜHDE HAKK'IN NİKABIDIR(ÖRTÜSÜDÜR)

Surete takılanlar peygamberi,Hakk'ın yeryüzündeki halifesini,İnsanı Kamil'i hep kendileri gibi beşer olarak gördüler ve yanıldılar.Hakk'ı ayrı,peygamber ve Veli'yi ayrı sandılar.Cisimlerdeki ayrılık onları yanılttı."Halife yaratacağım" kelamı aslında işin mahiyetini izah ediyordu.En basit Kabile devlet yönetiminde dahi bir reis var idi.Bu Reis,kabilenin herşeyinden sorumlu idi.Tüm Kabile bir anlamda onun mülkü idi.Reisin dediği olur idi.karşı gelen cezalandırılır idi.Bu bir zaruretti.Modern toplumlarda da seçim usulü ile bir kişiye yetki verilerek yönetim devam etmektedir.
O tek kişi,Yeryüzünde Allah'ı temsil etmektedir.Allah adına iş görmektedir.O'na iş gördüren Allah'dır.O'nun ağzından konuşan Allah'dır.
Bunlar tasavvufun çok ince bahisleridir.Maazallah şirke düşülüp ayak kayabilir.Hakk'ın halifesi olabilmek , seçilmiş olmak Hakk'ın elindedir.Kişinin kendine bir rütbe biçmesi tasavvufda yoktur.Kişinin kendisine rütbe verebileceği en münasip rütbe "Er" olabileceğini idrak ve er'liği istemektir."Er" lik bir rütbe olmayıp rütbelerin çıktığı kaynaktır.Acziyet,saygı ve hizmet makamıdır.Sanatkarın deposuna layık bir malzeme olabilme durumudur.Sanatkarın seni alet olarak deposuna alması bile bir şereftir.
Bu nedenle Allah adamlarının cismaniyeti görülmemeli,hele kendimizle kıyas asla yapılmamalıdır.
hAZRETİ nUH (A.S) kavmine demiştir ki:Ey serkeşler.Ben, ben değilim.Bende Hakk'ın sırrı zahir oldu.Hakk'ın sıfatı ile kaim oldum ve o hayat ile yaşıyorum.İnsana mahsus olan beş zahir ve beş batın duygunun hüküm ve tesirinden kurtuldum,bendeki izafi sıfatlar gitti yerine Hakkın sıfatları geldi.Ben ben değilim, bu nefes Hu'dandır;Her kim bu nefes önünde söz söyler ve  varlık ifade ederse o kimse kafirdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder