6 Şubat 2019 Çarşamba

HAZRETİ DAVUD LİSANINDAN İNSANI KAMİL

İnsanı Kamilin zahir ve batın tüm kemalatları talibler ve müridler içindir.ve illa onun için bunlara ihtiyaç kalmamıştır.Zira insanı Kamil Hakk'ın zatında istiğrak sebebiyle zat olmuştur noksanlık ve beşeri kemalattan münezzeh ve pak olmuştur.Hz.Davud lisanından:"Ben güneş gibi bir nur içinde garkım; kendi muhitimi nurdan ayrı bilmiyorum.Benim namaz ve halvet tarafına gidişim , halka yolu talim içindir"
İnsanı Kamil,halkın irşadı ve kemalatı için vardır.O kemalatla halkı kendisine çeker.onu görmek ayniyle Hakk'ı görmektir.Hak teala ,Hz.Beyazid-i Bestamiye hilafetini ve niyabetini giydirdi ve buyurdu ki:"Benim suretim ile benim halkım tarafına git; seni görmek isteyen kimse, beni görmek ister; ve halkı benim tarafıma davet et".Beyazid hazretleri bayıldı ve bi-huş oldu.Sonra nida geldi:"Benim habibimi tekrar bana getiriniz ki onun benim ayrılığıma sabrı ve takatı yoktur."Hz.Beyazid müstehleklerden olmuştur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder