5 Ocak 2019 Cumartesi

SEYYİD ALİ BABA HAZRETLERİNDEN

Necib Sultanım anlatmıştı.Dörtyol'da Terzi dükkanında çalışırken Tapucu Mehmet bey(Kilisli) dükkana gelerek,ben hakimle keşfe gidiyorum.Ali Baba hazretleri bugün bizim evde kalacak onu merkez camiden alarak benim eve götürürmüsün dedi.Bende olur dedim.ancak dükkanda bulunan iki kişi ile biraz meşgul oldum ve geciktim.Sonra Hemen merkez camiye doğru gittim.Cami içinde heybesi vardı.Heybeyi getirdi benim sağ omuzuma koydu.Tapucu Mehmet Beyin evinin yolunu uzatarak ilçenin en işlek yerinden yürümeye başladık.Heybe o kadar ağırdı kiomuzumu ağrıtmaya başladı.Herkes bana bakıyordu.İçimden selavat çekiyordum.Mehmet beyin evine 100 metre kala bana:Bir taksi çağır dedi.Zaten eve kısa bir mesafe kalmıştı.Taksilerin bulunduğu yer ise geldiğimiz mesafenin üç katı uzaktaidi.Tüm bunu düşünürken Mehmet Bey keşiften dönmüş anadol marka arabası ile önümüzde durdu.Mehmet beyin evine çıktık.hemen girişte bir odayı Ali Baba hazretlerine ayırmıştı.Heybe halen omuzumda diz çöker vaziyette oturmakta idim.İçimden heybeyi şimdi indir der diye beklerken akşam vakti oldu.ŞXimdi namaza kalkar da ben heybeyi indiririm diye düşündüm nafile.Yatsı namazı vakti oldu durum yine aynı.Terzi dükkanını açık bırakmıştım.Gece saat on oldu.Bana heybeyi bırak dedi.Bırakırken heybenin çok hafif olduğunu hissettim.Çünkü içinde çaydanlığı,ispirto ocağı ve bardağı vardı.Nasıl bu kadar ağır olduğunu çözemedim.Sonradananladım ki ben heybe omuzumda ettehiyyatü vaziyetinde  oturarak edep gözetirken mübarek bana nazar ediyormuş.Şimdiki aklım olsa sabaha kadar o vaziyette oturmak isterdim.Bana hitaben"Dükkanına git beş kişi seni bekliyor.onları buraya getir.Mehmet beye söyle misafirler için yemek yapsın ancak misafirler balkonda yesinler dedi.Dükkana vardım.Gerçekten dükkanın önünde beş kişi bekliyordu.Kırıkhandan Tatlıcı İzzettin Eroğlu ile birlikte olan kişiler beni görünce sevindiler.Dükkanı kapattım ,Onların arabasına binerek Ali Babanın yanına getirdim.Ancak Ali Baba gelenleri balkon'a otursunlar dediği için onlar balkonda oturdular.Yemek hazırlığı der iken gece saat 01 de misafirler yemek yediler.Sonra Ali Baba hazretleri misafirleri için onlar yollarına devam etsinler dedi.Misafirler araba ile gittiler.Gece saat bir.Mehmet bey bende seni kuzuculudaki eve bırakayım dedi.Anodol taksi ile giderken yanımızdan bir taksi geçti içindekiler ellerinde bira şişisi araba içiinden havaya silah sıkarak bizi geçtiler.1979-80 anarşi devri.Kuzuculaya yaklaşırken Mehmet beye dedim ki sen beni girişte indir.hemen dön git.Mehmet bey gitti.biraz yürüdükten sonra havaya silah sıkanlar karşımdan geldiler.Beni tanıdıkları için bir şey demediler ama aralarında "Tüh adamı kaçırdık"dediler.Niyetleri Mehmet Beyi vurmaktı.HakTeala muhafaza etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder