20 Ocak 2019 Pazar

NECİB SULTAN'DAN-ADANA ZİLLİ BABA

Bir işi devamlı yapanların ara sıra o işi bırakıp dinlenmeleri gerekir imiş.Bende bir gün dükkandaki işleri kalfalara bıraktım.bir taksi dolmuşu ile Adana'ya gittim.Küçük saatin berisinde üç tarafı yol olan bir parkta oturuyordum.Karşımdaki bankta bir genç oturuyor kendi kendine konuşarak sövüyordu.Elimle işaret edip yanıma gelmesini istedim.Asabi bir şekilde ne var dedi.Cebimden o zamanki kağıt paraların en yükseğini çıkartıp bana bir sigara alırmısın dedim.Adama paraya baktı ,bana baktı gitti.o gittikten sonra ben parkın beni görmeyecek bir köşesine çekilip adamı islemeye başladım.Adam birazdan elinde sigara paketi  ile geldi.etrafa baktı ben yokum.elindeki sigara paketine ve paraya baktı.Benim gittiğimi anladı.ağzı ile sigara paketini yırtarak bir sigara çıkardı.Yaktı.Sigarayı iki nefeste bitirdi.parayı cebine koydu gitti.Birazdan para üzerinde ziller takılı olduğu halde Adana'nın sembol meczublarından Zilli Baba parka geldi.Benim önümde durarak beni takip et dedi.Zilli Baba önde ben arkada tam iki km yol yürüyüp,belediye garajının yedek parça yahut hurda artıklarının konduğu bir yere geldi.burada kulubemsi bir barınağı vardı.bana ağacın dibine otur dedi.bir müddet oturduktan sonra "şimdi gidebilirsin" dedi.O zamandan sonra bir çok defa ziyaretine gittim.Hak teala bu zata bir marifet vermişti:Çocuğu olmayan kadınlar kocaları ile beraber ziyarete gidip çocuk olması için dua istediklerinde mübarek "At bana bir göbek,al sana bir bebek"diyerek bu marifeti ona lütfetmiş idi.Onun dua ettiği tüm karı-kocanın çocuklarının olduğu sayısız kez tecrübe edilmiştir.Bugün ise Seyhaüzerindeki köprüden geçilip Demiryolunin kuzey kısmındaki bulvardan Valilik tarafına gidilirken Beldiyenin garajolarak kullandığı yerde türbesi mevcut olup,görevli elamanlar türbe ziyaretine gelen özel araçlara izin vermektedirler.Türbesinin yanında çok büyük bir okaliptüs ağacı mevcuttur.Türbedarı bir kadındır.Çocuğu olmayanlar için şifa merkezidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder