14 Ocak 2019 Pazartesi

DAĞI GÖRÜP DAĞDAKİ MADENİ GÖREMEMEK

Bir ayetin yahut hadis-i şerifin yahut kelamı kibarın zahirisinigörüp altındaki batını,hakikatı,madeni görememektir."İlkbahar soğuğunu ganimet addedin;zira ağaçlarınıza ne yaparsa, bedenlerinizede onu yapar; ve sonbaharın soğuğundan kaçının;zira ağaçlara ne yaparsa , bedenlerinize de onu yapar" hadisi şerifinin rivayet edenler hep bunun zahirisini anlamış ve anlatmışlardır.Bunu anlatanlar dağı görmüş amaiçindeki madeni görememiştir.
Sonbahar Hakk'ın indinde ve ehli hakikat yanında nefis ve nefsin galebesidir.Bu galebe kişiyi,Hakk'dan uzaklaştırır.Hevayı nefisten kurtulmuş olan akıl ve  can ruhaniyyeti anlama kabiliyetine sahip olduğu için bahardır.Bu nedenle arifler derler ki Nefis diri oldukça gönül ölüdür.ve gönül dirildiği vakit de nefis ölür.
Her insanın vücudunda , dünyevi maişetini kazanma konusunda cüzi akıl vardır.Bu cüzi akıl,gaybe ilişkin hususları idrak edemez.Ancak bu cüzi akıl seni bir evliya kapısına götürür ise ne mutlu onu rehber kabul et ve onun terbiyesine kendini teslim et.Evliyanın külli aklı,senin nefsini zincirle bağlasın.Akıl nasıl şaraptan sarhoş olursa,bizim cüzi aklımız,evliyanın külli aklından sarhoş olur,onun haliyle hallenir.
Bu hadisi şerifin batınisinden Peygamber ve evliya ilk bahar gibidir,manevi hayata sebebiyet verir.Mürşidi Kamilin acı ve mülayim sözlerini nazara al,duymamazlıktan gelme,o sözler senin dinine yardımcıdır ve ebedi saadetine hizmet eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder