20 Ocak 2019 Pazar

NECİB SULTAN'DAN

İskenderun'da yoğurtçular pasajı denilen bir yerde genellikle süt ürünlerini satan dükkanlar bulunurdu.Pazar cuma günü idi.Dükkanda iken Abacılar köyünde oturan iri yarı benim "Dağlar aslanı" diye lakap taktığım biri on kila taze yağ getirdi.dedi ki,pazara gittim esnaf ağız birliği etmişcesine dokuz lira verdi,ben on lira istedim vermediler.Bende onlara satmadım sana dokuz liraya veriyorum dedi.Ben içimden ihityaç olmasada zuhurat dedim.Parasını vereyim dediysemde sonra alırım dedi gitti.Arkasından assubaylık yaparken ek iş olarak balcılık yapan birisi geldi.Kaliteli bal ürettiği için o zaman bu ballarını hilton oteline gönderiyordu.Elinde on kg bir teneke bal dükkana getirerek Necib usta bu balı al dedi parasmını sonra alırım diyerek tenekeyi bıraktı gitti.
Yaz vakti yağ ve balı yüklendim eve götürdüm.Hanım baktı yaz günü bal mı yenir dedi.Buzdolabının olmadığı bir zamanda on kilo terayağına ne gerek var niçin aldı n diye söylendi.Ertesi günü bunlar bizim akrabamız olan kişiler idi.Hacca gitmek için gelmişlerdi.Ozaman tüm hacılar İskenderun'da toplanmakta pasaport v.s işlemleri burada yapılıp,gemiyle gidilmekte idi.işlemlerinin bir hafta süreceğini beyan eden bu iki akraba bizim eve misafir oldular.Hanımın yüzü asık.akşam üstü gelen misafire bu saatten sonra ne yemek yapacktı.Evde iki tane gazlı ocak vardı.Birisi ses çıkartan gazlı ocak ki fiyatı on lira idi.Diğeri ses çıkartmadığı için onbeşlira idi.Misafirlere akşam namazından sonra kalacakları odaya aldım.Misafirler bana:"Bize hiç bir yemek hazırlığı yapmayın biz sadece taze yağ ile bal yiyeceğiz dedi.Bende hanıma söyledim.yemek telaşından vazgeçti.Bu misafirler kaldıkları yedi gün boyunca gece kaldıkları odada sesli zikir yapmakta idiler.Sabah namazına da Kaptanpaşa camisine gitmekte idiler.Misafirlikleri boyunca sadece taze yağ ve bal yiyerek almış olduğum bal ve terayağını bitirdiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder