26 Haziran 2018 Salı

LİDERLERİ RAB EDİNMEK

İnsan, kimin dediğiniyapıyorsa , bilsin yahut bilmesin , onu kendine Rab edinmiştir.İnsanların çoğunefsini rab/ilah edinmiştir.Bu durum ayetlesabittir.Herkez nefsiemmareden başlar rabsb edinmeye.Emmaredenefsi ne derse onu yapar; ama bu ara Allah'a da inanır."Birbirinizi rabler edinmeyin".Ben emmare, sen emmare.Ben diyeceğim ki"benim dediğim doğru , benim dediğim olsun", sendiyeceksin ki "hayır benim dediğim doğru ,benim ki olsun"!."Birbirinizirab edinmek "demek,birbirinizin nefsi emmaresini rab edinmek demektir.
Bu gün yaygın olarak siyaset liderlerini rab edinme hastalığı mevcuttur.Nefsin terbiyesinden çıkıp Allah'ın terbiyesin girmekzordur."Onlar, hahamlarını,rahiblerini ve Meryem oğlu Mesih'i Allah'dan başka rabler edindiler"(Tevbe 31)
Bugünkü insanımızın hali ayetin belirttiği şablonlarla ölçüldüğünde  siyasettekiliderlerin rab edinildiği gözlemlenecektir.Hatta biraz daha iler giderek makamın  ve maddi imkanların liderin işareti ile mümkün olabileceğine inanmak bir şirk halidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder