19 Haziran 2018 Salı

EL ELE, EL HAKK'A

Görünenden görünmeyene gitmek.Görünen Kainat.Görünen Hz.Resulullah.Zira alemler onun nurundan halkedildi.Hz.Muhammed aynasıdır kainat.Görünmeyene görünenden gidildiğine göre ,O'na ancak ve ancak Hz.muhammed(sav)'den gidilir.Ve bir anlamda "O'na gitmek" "Muhammed'e  (sav) gitmek"tir.Çünkü  O sıatıyla bilinebilir, ve sıfatı Muhammed'dir(sav)Pekala "Muhammed(sav)'e nasıl gidilir?".Varisinden.Devrin kamilinden.Yine ,Hüvezzahir'den Aynadan başka yol yoktur görmeye.Ve ayna,insandır.Çünkü bütün isimler ancak insan'da cemdir.O nedenle , şeyhinde (yaşayan kamilde)fena bulamayan ,Rasul(sav)'de fena bulamaz.Hz.Rasul'de (sav) fena bulmayan Allah'da fena bulamaz.bu sebeble "El ele, el Hakk'a"denmiştir.Hüvezzahir olan insanı bilmeyen ve görmeyen ,Hüvezzahir olanın "insan" olduğunu görmeyen "dünya da da kör, ahiret de de kör"dür.
Kendisinden sonra gelecek olan bütün evliyaullah ,"el ulema ü verasatül-enbiya-alimler, nebilerin varisleridir"hadis fetvasınca Hz:Peygamber (sav) zahir ve batın ilminin varisleridir.
Ulema kelimesi tecvidde dört elif miktarı uzatılır.Bu dört elif miktarı uzatmayı şöyle açıklanır:
Birinci medd:Fena fiş şeyh makamı
İkinci medd:Fena fir resul makamı
Üçüncü med:Fenafillah makamı
Dördüncü med:Bekabillah makamı
Alim bu dört makama vakıf ve vasıl ise , varisünnebi olan ulema odur. ki; gerçek ariftir.Yoksa taklit ve derleme bilgilerle kendini bir şey sanan nefsinin zebunu olmuştur.
"Herhalde sana biat edenler ancak Allah'a biyat etmektedirler.Allah'ın eli onların ellerinin üzerindedir.Kim ahdi bozarsa ancak kendi aleyhine bozmuş olur.Kim de Allah7a verdiği ahde vefa gösterirse Allah ona büyük mükafat verecektir."(48/10)
"Andolsun o ağacın altında(Hudeybiye'de)sana biyat ederlerken Allah, müminlerden razı olmuştur.Kalblerinde olanı bilmiş onlara güven indirmiş ve onları pek yakın bir fetih ile müjdelemiştir.(48/18)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder