21 Haziran 2018 Perşembe

AİLESİNE SÖZ GEÇİREMEYENİ ASKERİYE "OR"YAPMAZ

Necib Sultan'ım anlatmıştı:
1970 YILLARIN BAŞINDA Konyadayım.Hz.Pirin türbesini ziyaret için bekleşen insanların içindeyim.O zaman öğle arası 12.00/13.30 türbe kapalı tutulurdu temizlik için.Kapının açılmasını beklerken Rütbeli bir korgenaral ,yanında 18 yaşındı kızı,,hanımı ve yaşlıca bir bayan olmak üzere dört kişi ön sırada bekleyenlerin içinde idi..Yaşlı kadın muhtemelen kayınvalidesi olabilirdi.Makam arabası da biraz ileride beklemekte idi.Yaşlı kadın çantasında başını örtmek için bir tülbent çıkarttı ve başını örttü.Paşanın hanımı ben başımı örtmeyeceğim dedi.Paşa, "ama söz vermiştin !" desede kadın ben örtmeyeceğim dedi.Paşa,o zaman ziyaret etmeden geri dönerim "dedi.Kadın ısrarla ben örtmeyeceğim deyince Paşa,hadi dönüyoruz deyince kalabalık arasında bulunan Ben hemen müdahele ettim.Efendim istemeden kulak misafiri oldum.Hz.Mevlana Efendimiz kim olursa ol gel buyuruyor.Açık kapalı ol demiyor" dedim. ve tam o esnada kapı açıldı herkes ziyarete girdi.Sonra bu Korgenarali takip ettim "OR" yapmadılar emekliye sevkettiler.Askeriyede "Ailesine söz geçiremeyen kimseyi OR yapmazlar" buyurdu.Muhtemelen "Korgenaral rütbesinde olan bu paşayı MİT takip ettiğinden aile içi durumu konusunda bilgi sahibi olup ilgili birimlere bu bilgiyi servis etmekte idi. Bu bilgi çerçevesinde terfi kriterleri içinde bu durum da etkili idi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder