12 Haziran 2018 Salı

İMAN'IN MERTEBELERİ(Seyyid Nurul arabi)

"Çocukluk zamanında ebeveynimden ve çağımdaki alimlerden duyduklarımı taklid eder ve uygulardım.O da;Allah Teala'nın var veher şeyin yaratıcısı olduğudur.Bu taklidi imanda devam ettim.
Daha sonra Latif olan Allah'ın lütfedip bana güç vermesiyle taklidi itikaddan tevhid-iistidlale(delil getirerek iman etme) yükseldim.Ve her meseleye akli venakli delil bulup getirir oldum.Buna bir süre devam ettim.Sonunda Mennan olan Allah ban lütfetti de benifazilet ve ihsan denizine daldırdı.Onun yardımı ile bu tevhidi istidlaliden ashabı kulub ve basiretin tevhidi olan tevhidi sıfata yükseldim.Sıfat ve esmalardan delille öğrendiğim her şeyi basiretimle şühud eder oldum.Sonunda bütün efali ifna edip Haliki zül Celali bununla tevhid ettim vesıfatları ifna edip Rabbı zül-kemali tevhid ettim.Bir vakit halkı Hakk'da müşahede ettim.Kalbimle,Hakk7ın batın ve halkın zahir olduğunu zevk ettim.Ne zaman ki Hakk'ı halkda şühud ettim , o zaman kalbimle Hakk'ın zahir halkın batın olduğunu müşahede ettim, o zaman biri diğerinde beni perdelemedi.Sonra Rabbim bana ihsan etti de bu ehli ebsarın tevhidzevkinden yükseldim vehemen "Şey" i olduğu üzere mahsus ve makul olarak gördüm.İşte butevhid-i Zati'dirTevhidi istidlali,vetevhidizevki, şühudi ,basari den her birinin ancak,Hakk7ın zahir oluşu yönünden zevk edildiğini biliniz.Amma Hakk7ın batın yönünden zevkine gelince , işte o asla idrak edilemez, kesinlikle ihata edilemez, ne delil, ne zevk ne şühula bilinemezve hiç bir sıfatla ve özelliklekatiyyen tanıtılamaz.
"Allah sizi kendisinden sakındırır.Allah kullarına karşı çok merhametlidir"(Ali imran 3/30)
"Allah'ın nimetlerini düşününüz.Allah'ın zatını düşünmeyiniz"(Hadis-i şerif)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder