27 Eylül 2017 Çarşamba

HZ.HÜSEYİN EFENDİMİZDEN


İmam Zeynelabidin’e sordular: “Baban İmam Hüseyin'in (as) evladı neden azdır?” İmam cevaplarında şöyle buyurdu: “Ben nasıl doğduğuma şaşıyorum çünkü babam İmam Hüseyin (as), her bir gece ve gündüzde bin rekât namaz kılardı.”

İmam Hüseyin cömertlikte, takvada, ilimde, ibadette, şecaatte doruk noktada bir örnektir. İmam'ın bir nasihati de şudur:

 “Ben günahkâr bir adamım. Günaha karşı direnemiyorum. Bana öğüt ver" diyen bir kişiye İmam Hüseyin Efendimiz şöyle buyurdu:

 “Şu beş şeyi yapabiliyorsan, dilediğin günahı işle.

Birincisi Allah'ın rızkından yemeyebiliyorsan, istediğin günahı işle.

İkincisi, Allah'ın egemenliğinin altından çıkabiliyorsan istediğin günahı işle. Üçüncüsü, Allah'ın seni göremeyeceği bir yer bulabiliyorsan, istediğin günahı işle.

 Dördüncüsü, ölüm meleği canını almak üzere geldiğinde, ona engel olabiliyorsan, istediğin günahı işle.

 Beşincisi, cehennem bekçisi Malik, seni cehenneme koyduğu zaman, cehenneme girmeyebiliyorsan, istediğin günahı işle.”

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder