16 Eylül 2017 Cumartesi

ALLAH HUZURUNDA DAVALAŞMAK

Umumi davalaşmak;Mümin olsun Kafir olsun tüm insanların dünyada iken aralarında geçenlerle alakalı olarak birbirleri ile Rabblerinin huzurunda davalaşmalarıdır.İlk Davalaşacak olanlarla alakalı olarak
1-Hz.Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur:”Bu ümmetten Rab Teala’nın huzurunda ilk davalaşacak olan Ali ve Muaviye’dir.
2- Bir hadiste şöyle buyurulmuştur:”Kıyamet günü birbiri ile ilk davalaşacak olan kadın ile erkektir.Vallahi ,Kadının dili konuşmayack, ama el ve ayakları kendi aleyhine olmak üzere , işlediği yüz kızartıcı şeylere şahitlik edecektir.Erkeğin el ve ayakları da eşine yaptığı eziyetler hakkında aleyhine şahitlikte bulunacaktır.
3-Yine Hazreti Peygamber (sav)şöyle buyurmuştur:”Rab Teala’nın huzurunda Osman b. Affan7ın hakkını arayan kimse ben olacağım !”
Ebu Said Hudri demiştir ki:Biz, Rabbimiz bir,dinimiz bir, kitabımız bir olduğu halde bizim davalaşmamız acaba nedir?derdik.Hz.Osman şehid edilince,Sıffın savaşı gerçekleşipte bir kısmımız bir kısmımıza kılıç çekince “Evet işte o bu imiş” dedik.
Hatta Ruh ve cesedin huzuru ilahi’de birbiri ile davalaşmasıda olacağı söylenir.Cesed ruha:”Ben yere atılmış bir kütük mesabesinde edim.,hiçbir şeye gücüm yetmezdi” der.Ruh da:”Ben de sadece bir rüzgar idim.Hiçbir şeye gücüm yetmezdi” diye cevap verir.Bunun üzerine onlara şu kör ve yatalak misali verilir:Kör yatalağı taşımakta , yatalak ta köre yol göstermektedir..Yatalak gözü ile yol gösterirken , kör de ayakları ile onu taşımaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder