28 Eylül 2017 Perşembe

ÇOK GÜÇ BİR AMEL:İYİLİĞİ EMRETMEK,KÖTÜLÜKTEN MEN ETMEK

Ka'bul Ahbar  şöyle der:”Firdevs cenneti iyiliği emreden kötülükten sakındıran kimselere özgüdür”
Hz.Ali efendimiz demiştir ki:”Öyle bir zaman gelecek ki o devirde kötülüğü emredenler insanların onda birinden daha az olack, sonra bu onda birlik nisbet de gidecek  münkere tepki gösteren kalmayacak."
(Aksine bugün adı rüşvet almakla meşhura çıkmış bir idareci  etrafında halkalanan ve ona toplum içinde sayın başkan,sayın müdür hitapları ile sahiplenen saygı gösteren o kadar çok menfeat umucu kişiler var ki değil bu kişinin yüzüne kusurlarını söylemek aksine günahlarında cesaretlendirerek toplum o kadar çok Allah’ı kızdıracak davranış içinde bulunuyor ki dualarına niçin icabet edilmediğinin farkında bile değiller.)
Cerir  b. Abdullah’ın görüşü:”İnsanlar üzerinde yaptırım gücü olan şerefli kişiler,imkanları varken onların kötülüklerine engel olmazlarsa Allah Teala kendilerini zelil kılar.
Ebudderda’nın görüşü:Ya iyiliği emreden kötülükten sakındırırsınız ya da üzerinize zalim bir hükümdarı tebelleş eder ki büyüklerinize saygı göstermez, küçüklerinize acımaz, seçkinleriniz kendisine beddua eder dualarına icabet edilmez, yardım istersiniz olunmazsınız, mağfiret dilersiniz bağışlanmazsınız.”

Huzeyfe b. Yeman anlatıyor:Bir kerresinde Ömer b.Hattab(ın yanına girdiğimde kendisini pek mahzun ve kederli gördüm.
-Ey müminlerin emiri seni tasalandıran nedir? Diye sordum.
-Bir münker işin içine düşerim de bana saygılarından dolayı kimse beni uyarmaz diye endişe ediyorum,dedi.
Bunun üzerine kendisine:
-Yeminle söylüyorum senin haktan saptığını görürsek seni bundan men ederiz; vazgeçmezsen kılıçla hakkından geliriz,dedim.
Ömer bu mukabeleme sevindi ve :
-Benim için , eğriliğimde beni düzeltecek arkadaşlar yaratan Allah’a hamdolsun, diye hamdetti,
Allah Teala Yuşa b.Nun(a.s)’a “Senin toplumundan kırk bin seçkini, altmış bin de şeriri helak edeceğim” diye vahiyde bulununca Yuşa:
-Ya Rabbi şerlileri anladık ama seçkinlerinin ne suçu ne?
-Çünkü benim gazabımdan ötürü gazaplanmadılar, onlarla yiyip içtiler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder