26 Eylül 2017 Salı

SEHL TUSTERİ HAZRETLERİNİN İLK MANEVİ HALİ


Sehl-i tusteri hazretleri bir manevi halini ŞÖYLE ANLATIYOR:”Bir Cuma günü abdestimi alıp , hayatımda ilk kez camiye gittim.Cami insanlarla dolu idi, hatip de minbere çıkıyordu.Çocuk olduğumdan edebe aykırı bir şekilde sağların arasından atlayarak en ön safa geçip oturdum.Bir de ne göreyim?Sağ tarafımda yakışıklı , güzel, üzerinde de eski bir yün elbise  bulunan bir genç duruyor.Bana baktı:”Nasılsın , iyimisin ey Sehl”diye sordu bende “İyiyim,Allah seni de iyi etsin” dedim ama beni nereden tanıdığı da tuhafıma gitti.Çünkü ben onu tanımıyordum.Bunları düşünürken , birden uyluklarımın arasından idrarımın akmaya başladığını hissettim.Bunun üzerine beniinsanların arasından çıkıp gitme korkusu sardı.Eğer otursam,namazım olmayacaktı.Çıkmak istesem nasıl çıkacaktım.Yine o genç bna doğru eğilerek :”Ey Sehl küçük abdestin mi sıkıştırdı?”dedi.Ben de “Evet”diye cevap verdim.Bununh üzerin omuzundan ihnamını çıkarıp onunla beni örttü ve sonra da :”Acele edip ihtiyacını gider  ve sonra namazını kıl”dedi.Üzerimi örttü.Ben de o sırada örtnün içinden gözlerimi açtım.Bir de ne göreyim?!Açık bir kapqınhın önündeyim.Birisinin:”Kapıyı aç gir ki Allah sana merhamet etsin” diye seslendiğini duydum.Açtım.Bir de baktım ki muazzam sütunlara sahip çok yüksek bir saray ve yanında da büyükçe bir hurma ağacı.Onunda bir tarafından baldan daha tatlı suyla dolu bir gusülhane (banyo küveti) ve suyun çıktığı yer, asılı bir havlu ve misvak.Elbisemi çıkarıp suyu aktardım ve guslümü yaptım.Havlu ile kurulanırken birinin bana:”İhtiyacını giderdiysen evet de!”diye seslendiğini duyup:”Evet” diye karşılık verdim.İşte tam o sırada da üzerinden ihram çıktı.Birde ne göreyim!Ben (camideki)yerimde oturuyorum,kimse de benim bu halimden haberdar olmamış.İçimden olan biten bu hadiseleri düşünüyor, bir taraftan da “Hayır gerçekten bu olmadı” diye alıp veriyorum.O sırada namaz başlıyor, ben de cemaatla beraber namaza başlıyorum.

Artık o gencin kim olduğunu öğrenmenin dışında zihnimde bir düşünce kalmadı.Genç namazını bitirince peşinre düştüm.Bir de baktım ki bir evin dış kapısından girdi.Sonra da benden taraf dönüp”Ey Sehl! Herhalde gördüklerine  ve yaşadıklarına inanamadın, değil mi?2deyince;”Hayır inanamadım” dedim ve ekledim:”Allah sana merhamet etsin “Kapıdan içeri gir” diye bir ses duydum.Kapıya baktığımda zaten açılmıştı ve içeri girdim.Sonra bir sarayda kendimi buldum,Orada bir hurma ağacı ve ibrik gördüm.”Tam bunları anlatıyordum ki gencin yanında bulunan,sarayda kurulandığım havluya benzeyen bir havluyu ıslak olarak gördüğümde (şaşkınlığımdan )”Amentü billah”dedim.Bunun üzerine genç bana “Kim Allah’a itaat ederse her şey ona itaat eder.Ey Sehl ! Onu ara ki bulasın” dedi ve yüzü aniden nur gibi parladı.Benim de gözlerimden yaşlar aktı.Daha sonra gözlerimi silip açtığımda ne genci,ne de sarayı görebildim.Kaçırdığım bu fırsata üzülüp durdum.Bu olaydan sonra da ibadete başladım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder