21 Eylül 2017 Perşembe

BİR KİMSEYE CEHENNEMLİK OLDUĞUNU SÖYLEMEK

Ebu Hureyre (r.a) şöyle rivayet etmiştir:Hz.Peygamber (sav)’in şöyle söylediğini duydum.”İsrail oğullarından biribirin seven iki adam vardı.Bire habire ibadet ederdi.Öbürü ise günahkardı.İbadet eden zat,”bırak bu işleri ,artık bırak”dediği halde o,”Rabbimle benim arama girme.Ben bu günahın aleyhimdeki büyük bir günah olduğunun farkındayım” derdi.Öteki buna karşılık “bırak”dedikçe o “Rabbimle benim arama girme Sen benim başıma bekçi mi tayin edildin?”derdi.Arkadaşı  da cevaben:”Vallahi Allah asla seni affetmeyecek!Seni cennetine asla sokmayacak!” derdi.Sonra Allah teala her ikisine de melek gönderip ruhlarını aldı.bHuzuruna geldiklerinde Cenab-ı Hakk günahkar olana “Haydi sen cennete gir”dedi.Ötekine ise “Sen benim,kuluma olan merhametimi  engelleyebilirmisin!” dedi.”Hayır ya Rabbi “deyince “cehenneme götürün şunu”buyurdu.Ebu Hüreyre şöyle diyor:”Bu zat öyle bir ifade kullandı ki bu yüzden hem dünyasını kararttı hem de ahiretini”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder