19 Ekim 2022 Çarşamba

CAHİDE ARİÇ-ÖLÜMSÜZLÜK

 Tekkeler doldu doldu boşaldrı.Payına düşeni kaç kişi aldı.Kaçı arındı.Bazıları zemzem akarken sebil sebil tatmadılar.Kara yazıları okuyacak bir gün ümmet.O zaman ah! edecekler, amma iş işten geçmiş olacak.Kendilerinin ne olduğunu bilemediler; cezaya mahkum oldular.

Aşk şarabı sunuldukta içemediler.Ebedilik libasını giymediler.Gaflet gömleğini giydiler, çıkarana aşkolsun.

İşte berzahta kalanlar bunlar.Koşarlar bir oraya bir buraya,kalırlar arasat'ta.Vuslat nedir bilemediler .Günah korkusundan barınacak yer bulamazlar.Feryatları çıkar arşa avaz avaz.Bu acıya dayanamazlar.Fırsat gitti ne gelir elden Yazılan gelir başa çekmek gerek.

Yoruldum dünyada koşarken çok yoruldum.Ne olurdu nefislerini kurban etseler.Güllerin yaprakları dağıldı, dağıldı, çiğnendi ayaklar altında.

Yıllar geçti kimse tevbe etmedi günahına .Girecekler bir gün cehennem kuyusuna.Allah yardım etsin bunlara .Gece gündüz çektim acı.Akıttım gözyaşlarımı .Taşladım bağrımı onlar için.

Döneceksin kuzum vazife başına yazılan gelir başa.Allah'dan çok yardım dileyin.Bağları gevşetmeyin sıkı sıkı sarılın birbirinize.Dünyayı urbaya satıverirler.Selamet nerede tabib nerede bilemezlerSelameti ararlar yaban illerdeNe gaflet! Kuzum, ne gaflet !(Cahide Anne-Ölümsüzlük kitabı-Metli Dede'den alınanlar 15 Temmuz 1988)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder