25 Ekim 2022 Salı

BEDİR BABA HAZRETLERİNİN SÜLUKU

 Kayseri Pınarbaşı'nda dergahı bulunan Bedir karahan hazretleri sülukunun başlangıcı  1938 yılı olup bu tarihde Sarız müftüsü Baki hocaya gider.Hoca efendi "Ne kadar kaza namazın varsa hepsini yerine getir" demesi üzerine tüm kaza namazlarını kılar.on beş sene sonra Baki hocaya gider.Baki Hoca der ki;"Benim seninle birlikte ders verdiğim insanlar derslerini bıraktı.Sen de bıraktın sanıyordum.Sana halil İbrahim adında bir şeyhimin dersini vermiştim.Lakin bu şeyhin dersini ben de bıraktım.Şimdi Muhammed Necmeddin hazretlerinin dersini çekiyorum.Sen eski dersi bırak Muhammed Necmeddin hazretlerinin (bu zat Ömer Ziyaeddin Dağıstani hazretlerinin oğludur)dersini tarif edeyim onu çek" der.Bu esnada Muhammed Necmeddin hazretleri gelip Baki hocanın sağ tarafına oturur.Bedir Baba bunu baş gözüyle görür.Ancak Bedir Baba o olup olmadığını bilmiyor.Öğrenmek için Baki Hoca'ya "Hocam Muhammed Necmeddin hazretleri nasıl bir şeyhtir?" diye sorar.Baki Hoca:"Oğlum görmedim.Başına beyaz bağlar  üstüne iki çeşit sarık bağlarmış.Öyle tarif ettiler bana " der.Bedir baba "Efendim hazretin saçı sakalı,gözü nasıldır?" diye sorunca "Oğlum görmedim demedim mi?" der Bedir Baba'ya kızarak.Bedir baba, Baki Hoca'nın yanındaki zatı gördüğünü sanmaktadır.Halbu ki Baki Hoca, yanındaki zattan habersizdir.

Muhammed Necmeddin hazretleri tam dört yıl Bedir baba'nın yanında kalır,manevi irşadı ile ilgilenir .Bir çok manevi haller  ve keşifler yaşatır ve sırlar öğretir.Bu esnada Bedir Baba bir çok manevi haller yaşar ve bunların ne olduğunu Necmeddin hazretlerine sorar ancak hocası :"Evladım, ben bu hallerin ne olduğunu bilmiyorum.Şeytani mi yoksa Rahmani mi biz bilemeyiz.Sen görevlerine devam et, ibadetlerini tam yap , mürşidinle olan istikametinden şaşma.Yaşadığın haller şeytani ise senden gider, rahmani ise devam eder" demiştir.Çevredeki insanlara bu halleri anlatamayan Bedir baba, bir mağrada inzivaya çekilmiştir.Mağarada uzlette iken dışarı çıktığında bütün ağaçların ,dalların, otların ,taşların zikrettiğini kulaklarında duymaya başlamış ve tüm mahlukatın kendi ekseni etrafında zikrederek hareket ettiklerini görmüştür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder