30 Nisan 2021 Cuma

GÜNEŞİN SECDESİ

Hz.Yusuf'un rüyasını Hak Teala anlatır:"Bir vakit yusuf babasına şöyle demişti:babacığım ben rüyada on bir yıldızla güneşive ayı gördüm.Gördüm ki onlar bana secde ediyorlar.Yusuf'un babası dedi ki Yavrum, rüyanı kardeşlerine anlatma; sonra sana bir hile kurarlar.Çünkü şeytan insana açık bir düşmandır.İşte bu rüyanın delalet ettiği gibi Rabb'in seni seçecek ve sana rüya tabirini öğretecektir"(Yusuf/4/6) Tabiatıyla Rabb'in seçtiği Adem-i mana olan insana secde edilir. Yiğitbaşı Ahmet Marmaravi hazretleri (ö:1685) şöyle der: "Güneşin özelliklerinden biri hararettir.Güneş gökten yeryüzünde bir taşa yansısa, taşa sorulsa, taş güneşi gördüm der.Fakat güneş taşı yaksa tekrar taşa sorulsa "ben güneşim" der.Taşın vücudu yerde, güneşin vücudu göktedir.Taş esasında güneş olmamıştır, ancak güneş taşın hükmünü yani soğukluğunu yok edip kendi hükmünü icra etmiştir.İşte bu duruma "Mahv","gark","sırf" demir.Hallac'ın hüve hüve "O,Odur"dediği yerdir burası.Salik yolculuğu sırasında nefsini süfli alemden semavi aleme çıkarmadıkça alem meclisinin nur kaynağı olan mum misali insanı kamile muhtaçtır.Ne ki şems veya ay da olsa o bu mum etrafında dönüp devrini tamamlamaya (pervane olmaya) mecburdur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder