22 Nisan 2021 Perşembe

TASAVVUFUN ÖZÜ

  TASAVVUFUN ÖZÜ:

ERENLERE SORDUM; NASIL BAKAYIM DEDİM,İRFANLA,İBRETLE,HİKMETLE,BAK DEDİLER

Ben bir boşluktayım dedim:Gel dolduralım dediler....

Peki diyerek aşk ocağında can oldum;Sen değil biz seni murad ettik dediler...

Bana bir keramet gösterin dedim;Dön de eski haline bir bak dediler....

Ben ne zaman kemale ererim dedim;Ben demeyi bırakınca dediler...

Peki zikrime zikir katayım mı dedim;Yok sana verdiğimiz sana ziyade dediler...

Kızdığım birine hesap sordum dedim;Sen hesabı sorulansın dediler...

Bazılarını kınadım dedim;Kınadığını yaşamadan ölemezsin dediler...

Ben de susmayı denerim dedim;Aferin susan konuşandan çok öğrenir dediler...

Mevlamı bilmek istedim dedim;Sen Evvel kendini bil dediler...

Kendimi nasıl bileceğim...? Ki dedim;E Önce haddini bil dediler...

O zaman ben bir hiçmişim be yahu dedim;O zaman Bu makamın kıymetini bil dediler...

Çok sevdim sizi dedim;Hani ya ispâtı dediler...

Aşkın ateşine yandım dedim;Dumanın çok hani nerde külün dediler...

Dertlendim derman istedim;Allah derdini artırsın dediler...

Dilim kurudu su istedim,Pınar başında susanır mı dediler...

Çaresiz ben de sustum,Ha şimdi oldu, İşte bunu hep yap dediler...

Ah pirim ne olur gel dedim;E Senin kalbinde boş yer yok ki dediler...

Biliyorum dedim;Bilme dediler...

Bilmiyorum dedim;Bileceksin dediler...

E peki Bundaki hikmet nedir..? Dedim;Çok soru sorma dediler...

Kimi zaman cezbeye geldim;Riyadan kork yut onu dediler...

An oldu kahkaha attım,Ne bu rahatlık yahu edeb dediler...

Kendimi dağlara vurdum,Kolaya kaçma gel hizmet et dediler...

Yerli yersiz ağladım;Göz yaşın hiç kurumasın dediler...

İnsan içine çıktım;Ne bu kalabalık dediler...

Aldım elime bir kitap;Önce bildiğinle amel et dediler...

Gelecek kaygısı çektim;Yarın henüz gelmedi dediler...

Ben neredeyim...? Dedim;Körebe kuşu gibi ol dediler...

Durayım mı...? Dedim; Yürü kader gayrete âşık dediler...

Geriye gideyim mi...? Dedim;İmanın gider dediler...

O zaman öne çıkayım mı...? Dedim; İleri giden kelleden olur dediler...

Peki ne yöne gideyim...? Dedim; Sen deryadaki yonca gibi ol dediler...

Biraz nasihat buyursanız dedim;Sükûtumuzdan ne anladın ki be yahu dediler...

Yaptığım işleri sordum;İmanının aynasıdır dediler...

Yıkılıp düşersem nolur dedim; Düştüğün yerden kalk o zaman dediler...

Üzerime necaset sıçrarsa.. dedim; Dünya kiri yıkayınca çıkar dediler...

Ticaret yapayım mı..? Dedim; Al efendim, ver efendim de dediler... 

Münakaşaya düşersem napıyım dedim; Aman onu Allah için terk et dediler...

Fitne çıkarsa ne olacak...? Dedim; Fitneyi uyandıran olma sakın dediler...

Gelir beni bulursa dedim;Hâbil ol dediler...

Cahille karşılaşırsam napıyım dedim;Kitap gibi sessiz ol dediler...

İbadetlerimi nasıl yapayım dedim;Az da olsa devamlı yap dediler...

Başkalarında kusur görürsem napıyım dedim;Gece gibi ört dediler...

Ahirete nasıl gideyim...?Dedim Aman Kul hakkıyla gitme dediler..(Alıntı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder