17 Eylül 2020 Perşembe

VASİYYET

İMAM ŞAFİ HAZRETLERİ'nin nazım olan vasiyeti şöyle başlar: Muhakkak ki, Allah için öğüt veririm sana, Fakih veya sofi olsan da, bunlardan biri olma. Katı kalptir birisi, tatmamış lezzet-i takvayı, Cehalettir diğeri, nasıl olur ıslahı? Sizler Kutbul azam efendimiz Abdülkadir Geylani (k.s) hazretlerinin bizzat ruhaniyetleri ile yetiştirdiği salih kimseleri ziyaret edin. Hayırlı amel ve fiillerde bulunun. İlmiyle amel eden müminlerle dostluk kurun. Ey çocuğum! Beni kendin aynan kabul et, beni kalbinin aynası yap, Sırlarım amellerinin aynası olsun. Zira mümin kişi diğer müminin aynasıdır.Bana yaklaşırsan uzakta olup da göremediğin nefsini görürsün. Ben bir nasihatçiyim. Bu nasihate karşılık bir mükafat da istemiyorum. Benim sevincim senin kurtuluşun, kederim ise senin helakındır. Maksat ve muradım sensin.ben değilim. Kurtuluşa eren bir kimseyi görünceye kadar cehd ve gayretle çalış ki onun kurtulduğu yoldan giderek sen de kurtulasın.İşini ve amelini tevhidle ve ihlasla güçlendir. İyice sağlamlaştır. Bana icabet edin ki Ben sizleri Allah'a ve O'nun kapısına davet ediyorum.Bu daveti kendi çıkarım için yapmıyorum. Şunu bilmelisiniz ki sizler büyüklerin dostluğuna ve irşadına muhtaçsınız.Onların bulunduğu yerlerin kapıları sizler için açık ve lüzumludur. Bu kapıları tereddüt etmeden çalmalısınız. Bu söylediklerimi tamamıyla yapmış olursan Hak Teala ile birlikte olursun. Halka ilaç olarak Hadi ve Mehdi olursun. Senden büyük olanın iki eli arasında edep ve terbiyeni güzelleştir. Salih kişilere karşı tevazu gösterirsen, Allah (C.C)'a karşı mütevazi olursun.Hak Teala, yüce Zatına karşı mütevazi olanı yükseltir.Efendimiz (sav) buyurmuştur:"Her sanatın ehli ile yardımlaşın".İbadet bir sanattır. Bu sanatın uzmanı ve ehli evliyadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder