24 Eylül 2020 Perşembe

RUHANİYATTAN YARDIM İSTEMEK

Peygamber ve Evliyayı kiram hazeratının ruhaniyetinden yardım istenebilir. Hz. Ali efendimizden rivayet edilen bir hadise şudur:"Efendimiz (sav) 'in ahirete teşriflerinden üç gün sonra, bir çöl adamı yanımıza gelerek kendini Efendimizin kabri şeriflerine atmış, dövünerek ağlayarak şöyle konuşmuştur:"Ey Allah'ın resulü! Bizlere bir şey söyledin , bizler seni dinledik. Hak Teala ne indirmiş ise, iman ettik.Sana indirilen şu ayeti duyduk. Ben nefsime zulmettim.Bu suçumu bağışlaman için huzuruna geldim" diye sızlanınca, kabirden (suçun bağışlanmıştır) diye bir ses duyulmuştur.."Burada bahsi geçen ayet Nisa suresinin 64 ncü ayetidir.Bu ayette:"Biz her peygamberi ancak, Allah'ın izniyle itaat olunması için gönderdik.Onlar kendilerine zulmettiklerinde (yazık ettiklerinde) sana gelip, Allah'dan yarlıganma dileseydiler, ve peygamberleri de onlar için mağfiret dileseydi, elbette ki Allah'ı tevvab ve rahim bulurlardı" buyrulur. Bu nedenle Müslümanlar önemli ve zorlu işlerinde Efendimize sığınmaya tevessül ederler. Maide suresi 35 ayeti:"Ey inananlar! Allah'dan sakının ve O' na ulaşmaya vesile arayın" buyrulur.Bu vesile Peygamber ve onun varisleridir. Hz.Ömer efendimizden rivayet edilen bir hadiste ise Hz. Adem (a.s) işlediği hata nedeniyle Hak tealadan af dilerken "Muhammed hakkı hürmetine beni bağışla" demiştir. Bu isim sebebiyle tevbesi kabul edilmiştir.Hak Teala sormuş:"Ben o ismi henüz yaratmadım. Nereden biliyorsun?"deyince Adem atamız: Arş'ın direklerinde Lailahe illallah Muhemmeden Resulullah" yazılı olduğunu gördüm demiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder